Dos eixos que convergeixen
en oferir claredat en el finançament, regular la participació i la defensa
d'interessos del món fester i en la gestió pública, buscant eines per poder
treballar i interactuar eficientment i superar els buits legals que, en
diferents àmbits estaven produint-se i permetent-se en els darrers exercicis
festers.
Dit clar i ras, fomentar la
transparència i afavorir les relacions de col·laboració publico-privada, de
manera que si s'és transparent en la gestió i contractació, les decisions
preses s'han de convertir en un element generador de confiança, cosa que, com
malauradament s'està comprovant, en els darrers anys sembla no ocorria.
Per això es busca que el
Patronat de Festes siga "una caixa de vidre", transparent i que les
accions preses per aquest organisme siguen plenament visibles per a tothom amb
la posada en marxa de processos normatius que marquen el camí per
institucionalitzar amb responsabilitat les seues decisions i, a la vegada,
reinstal·le la confiança de la ciutadania en el sistema.
Açò és el que s'ha fet i continua
fent-se en les darreres setmanes en relació als diferents procediments, en
règim de concurrència pública, convocats per a atorgar autorització per
"gestionar, instal·lar i explotar" els diferents mercats i fires al
llarg de la pròxima setmana festera de la Magdalena 2017.
És veritat que per tradició
i de manera més o menys legal, algunes empreses o associacions han estat les
encarregades, amb més o menys èxit, de portar endavant fins ara els diferents
mercats, mesons i fires, però la seua transparència, la seua gestió, en alguns
casos, ha arribat a despertar sospites, a la vegada que, per la mateixa inèrcia
en fer-se les coses, no han tingut cabuda altres empreses.
Per això en aquest any tot i
que ha suposat una major càrrega de treball i un nou sistema al qual no estàvem
acostumats fins ara, van fer-se públiques primer unes bases procedimentals
reguladores d'instal·lació i explotació de diferents espais, deixant un temps
per presentar propostes que, una vegada comprovades s'ajustaven a les bases, van
passar a valorar-se pels tècnics en relació als projectes d'infraestructura i
serveis, actuació, activitats i ambientació, així com les diferents estratègies
de comunicació i difusió, atorgant-se unes puntuacions que, una vegada fetes
publiques suposaven autoritzar la corresponent fira, mesó o mercat a una
empresa en detriment d'unes altres que també optaven a la concessió.
És possible que a mi, com a
molts altres veïns, ens haguera agradat que la Fira de la cervesa
internacional, la de la cervesa artesanal, la fira foodtruck, la de temàtica
taurina, el mesó de la tapa, del vi, de temàtica asturiana o el mercat
artesanal, foren adjudicats a empreses o associacions de la nostra ciutat,
però, quan el procediment es fa en règim de concurrència pública, és legal que
alguna empresa "foránea" participe i com ha ocorregut en algun cas,
siga l'adjudicatària.

Ara, a pocs dies per
iniciar-se les festes, tan sols falta que el temps acompanye, jo des d'ací
felicite aquelles empreses o associacions que han estat elegides, animant a
aquelles que per uns o altres motius s'han quedat fora a
"reinventar-se" de cara a pròximes edicions, i a tots vosaltres,
veïns com jo, a comprovar si, realment, aquest nou sistema transparent
d'autorització de fires i mesons contribueix a fer més grans i internacionals
les nostres festes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada