La ciutat

La ciutat

dijous, 27 de febrer del 2020

Alguna cosa no quadra... o un dia, un euro.


Va ser un anunci que va fer des de València, en concret des del Palau de Benicarló, el president Puig a començament d'aquest mes de febrer, en una compareixença en la sessió de control a les Corts, resposta a una pregunta del senyor Ferri, Síndic de Compromís.

En aquell moment va anunciar el llançament d'un bo específic de transport que permetria viatges il·limitats durant set dies en les setmanes grans de Falles, Magdalena i Fogueres, en diferents mitjans de transport, per 7 euros, amb l'objectiu de facilitar una mobilitat sostenible durant aquests dies festers d'elevats desplaçaments.

D'una banda es combinaria Metrovalència, l'EMT i el Metrobús al Cap i Casal en l'anomenat "Bono-falles", el "Bono-fogueres" combinarà al mes de Juny el TAM i el TRAM alacantí per Sant Joan i, "l'Abonament-Magdalena" per usar el TRAM i TUC's a Castelló la setmana de festes.

Ara, ahir mateix, va concretar-se aquest servei especial pel què respecta a Castelló, publicitant-se com a servei que romandrà actiu entre el dissabte 14 i el diumenge 22 de març, amb el qual és podrà viatjar de forma il·limitada, però..... al preu de 9 euros!

Han passat poc més de 15 dies des de l'anunci oficial de la Generalitat i sembla que a Castelló el servei es veu augmentat un 28%, ja que no seran 7 sinó 9 els euros que caldrà abonar per aquells que vulguen fe rus de "l'Abono Magdalena". Alguna explicació oficial? Cap.

És veritat que en el moment de l'anunci el President va parlar d'un bo per viatjar de manera il·limitada al llarg de 7 dies de festa, de 7 dies de la setmana gran: Falles, Magdalena o Fogueres i que en el cas de Castelló, hi ha la possibilitat d'activar-lo des de les 0 hores del 14 de març a la 1 de la matinada del 23 de març, en total 9 dies.

He pogut esbrinar que en el cas de València el "Bono-falles" podrà adquirir-se a partir del 9 de març i fins al 19 del mateix mes, però en cap cas he vist reflectit si, comprat en un determinat dia, només és vàlid des d'aquell moment i per 7 dies, o fins al dia 19.

Per coherència cal suposar que el "bono" independentment de la població, representa un cost d'un euro per día, ja que de no ser així el greuge comparatiu seria més que evident.

I jo em pregunte: no haguera estat més fàcil publicitar un "Bono fester" d'un euro al dia, amb un mínim de 7 dies? Que hagués pogut passar? Que a València, que les falles comencen el dia 1 de març i s'acaben el 19, hagueren estat massa dies? També ara, aquell veí o visitant de València que l'interesse podrà, una vegada exhaurits els primers 7 dies, adquirir un nou bono-falles, o no?

Si la darrera finalitat és que tots aquells usuaris "no habituals" del transport públic puguen gaudir de les festes sense preocupar-se dels trasllats i que se'ls facilite viatjar per la ciutat tant en el TRAM com a la xarxa d'autobusos urbans, crec que la campanya no ha estat massa encertada al parlar de "Bono" de setmana festera i no de "bono" per dies de festa.

Parlar clar és una obligació per tots, més encara pels nostres governants, ja que té incidència en la relació amb els altres, en la manera en què se'ls percep en la societat o, fins i tot, en les decisions que prenen diàriament. Per evitar embolics i confusió, que generen problemes i enfanguen l'escenari veïnal, convé ser clars, molt clars, i és que com diuen el meu raval, "quant més clars, més amics".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada