Entenem de manera molt simple per lleis el conjunt de regles establertes perquè una societat funcione sense caos. El compliment normatiu consisteix a establir polítiques, procediments i instruments adequats per garantir la reducció al mínim de la violació de les regles acceptades i, així, disminuir la desobediència social.
És sabut per tots que el
fenomen del trànsit afecta diàriament la majoria dels ciutadans i, per tant, es
pot considerar com un element totalment integrat a la nostra societat, i per la
seua regularització i amb l'objectiu de garantir la seguretat viària, cal
establir, per part dels poders públics, dins un marc legal, unes
"normes" d'obligat compliment.
El passat estiu van col·locar-se en diferents punts de la nostra ciutat, Ronda Nord a l'eixida del túnel de l'avinguda de Lledó, Ronda Sud a l'entrada del túnel direcció València i a l'avinguda de València, direcció centre, abans de la rotonda CS-2, uns nous elements de control de velocitat del trànsit, uns radars, amb la finalitat de millorar la seguretat viària i la protecció dels usuaris de les vies. Després d'una campanya informativa, als inicis del passat mes d'octubre van activar-se.
Han passat tres mesos i les
dades conegudes diuen que, tan sols en el primer mes de funcionament, van ser
al voltant de 6.500 les sancions imposades per excés de velocitat, el que
suposa 1% dels vehicles que circulen per aquells indrets.
Crec que aquesta mesura,
independentment de les crítiques rebudes per part de l'oposició municipal, és
un encert de l'equip de govern, ja que a més de "frenar" els desitjos
de velocitat d'alguns irresponsables, a la vegada els diners recaptats, 200
euros per sanció, poden ser de gran ajuda si reverteixen en millores per la
pròpia ciutat.
Però, tal vegada l'excés de cel municipal, o també l'afany recaptatori, haja fet que des del primer dia, es produïren situacions inversemblants, quasi còmiques, de "TBO" diríem popularment...
És de suposar que aquests
radars, com passa en altres, puguen reconéixer als vehicles inclosos en les
anomenades "llistes blanques", aquells que, fonamentalment per raons
de mobilitat, han d'estar exempts de complir la norma en determinades
situacions, generalment pel seu servei, cas per exemple dels vehicles
d'emergència o de policia local, autonòmica, nacional o guàrdia civil.
Però sembla que no, fa
quinze dies el periòdic "Mediterraneo" publicava que els nous radars
estaven multant als vehicles de la Policia Local, Nacional i Guàrdia Civil.
Aquest matí, he escoltat en una emissora local que són sis els vehicles de
Policia Local caçats pels seus propis radars a les rondes i almenys quatre les
imposades a la Policia Nacional i 4 més a la Guàrdia Civil; és o no aquesta una
notícia de TBO?
Ara resulta que l'ajuntament es multa a si mateix. Hauran de pagar la multa? Situació contradictòria, tal qual de còmic, ja que aquesta situació obliga que els cossos afectats hagen d'acreditar que "estaven de servei", que per això excedien la velocitat permesa i, per tant, forçosament caçats pels radars i posteriorment, multats.
S'hauran imposat també
multes als bombers i les ambulàncies? De segur, puix aquests també, per raons
totalment comprensibles, en moltes ocasions "s'han de saltar" la
norma...
Senyora alcaldessa, senyor
Traver regidor de Seguretat Ciutadana, crec que amb aquesta acció dels nous
radars al costat d'un benefici general pels ciutadans, també s'ha produït una
acció "còmica" en sobrepassar, per excés de cel i compliment del
deure, els límits que es consideren raonables. Ser massa exigents o estrictes
en el compliment de la norma els hi ha fet caure en allò que diem "més
papista que el papa" i, en cas de no ficar remei amb rapidesa, prompte
serem portada no desitjada de més mitjans de comunicació i, tal vegada motiu
central d'algun TBO. Déu no ho permeta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada