A primers d’octubre, encara no fa dos mesos, el Consell Rector del Patronat de Festes de Castelló va aprovar les bases reguladores de la “llamada a proyecto” per al disseny del cartell i polsera de les festes de la Magdalena 2025.
32
candidatures de tota Espanya, van presentar-se per dissenyar la imatge que, amb
una clara finalitat divulgadora de Castelló i de les festes fundacionals,
hauria de representar la ciutat.
L’estudi
creatiu local especialitzat en disseny gràfic, Joan Rojeski va ser l’empresa
triada per efectuar aquell disseny.
Des del primer moment, els joves responsables de l’estudi van fer públic que el
seu seria un disseny festiu que buscaria un equilibri entre la tradició
i l'estil contemporani, valorant com encaixar el color verd representatiu de la
ciutat i la gaiata com a màxim símbol de la festa.
Ara,
hui mateix, es publica que, a falta d’uns xicotets detalls, el disseny, fet amb
molta estima i dedicació, ja és una realitat i que la setmana vinent serà
lliurat al Patronat, avançant-se que es tracta d’una obra, d’un cartell, que
realitzat amb una tècnica no desvelada, fa un homenatge a la tradició a la
vegada que vol ser didàctic i festiu i on prima, com ja es va dir, el verd
davant d'altres colors, incloent-hi, d’acord amb les bases, de forma original
la gaiata.
No
hi ha encara data de presentació oficial de l’obra al món de la festa en
particular i a tota la ciutat en general, però és manifest que, cada dia que
passa, la curiositat, el desig de veure’l, de saber-ne alguna cosa més, al
costat de l’expectativa raonable que l’obra obtinga la finalitat desitjada, que
agrade a una ampla majoria de veïns, fa que tots estiguem impacients, amb
ansietat o inquietud desitjant visionar allò que, ara per ara, sembla ser el
secret fester millor guardat.
Fent elucubracions, cavil·lacions o divagant, sense cap fonament, vull imaginar-me que la imatge que no tardarem massa a conéixer, no estarà en la línia de les últimes coses vistes, serà diferent, amb un punt que, m’agradaria fora, a la vegada que divertit i impactant, amable, que convidara a la festa, que tinguera allò que en castellà anomenem “tirón” i que reflectira exactament el missatge informatiu que vol transmetre, que la ciutat i les festes són úniques i irrepetibles.
Siga
quina siga la imatge del cartell, com passa sempre, estic segur, es tornarà a
crear un debat polèmic totalment artificial entre els veïns sobre el debat
creatiu de l’estudi Rojeski. Ens podrà agradar o no, per descomptat, però això
només implicarà percepcions i contextos molt personals, referents i
inspiracions que cadascú de nosaltres tenim sobre la base de la nostra cultura
festera.
Serà
càlid i a la vegada alegre?, tindrà una combinació de colors encertat? No sabem
les respostes, però aquestes i altres preguntes semblants són el motor de
l’interés i la curiositat. I com som curiosos, desitgem mirar què hi ha darrere
la cortina, volem saber què s’amaga rere el cartell que quasi donen per
enllestit.
La simple notícia que el cartell ja quasi és una realitat, ens genera atracció i excitació perquè hi ha quelcom en joc, en risc; la incertesa de l’encert ja genera curiositat, i tant d’interés, fins i tot, ja és un encert.
Entre
el més que probable encert i la mai esperada errada que puga transmetre el nou
cartell, bascula aquest acabat d'inaugurar nou cicle fester. Siga quin siga el
resultat final podem afirmar que amb el naixement del nou símbol anunciador de
les festes recuperarem novament l’esperit, la il·lusió i la demostració de goig
i satisfacció que des de la tradició ens llança la història cap al futur.
Mentre
arriba aquell moment refrenem la curiositat i seguim expectants, i com diuen al
meu poble “poc viurà qui no ho veurà”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada