La de les promocions
periodístiques, és una pràctica cada dia més habitual, de manera que els
nostres quioscos, es veuen plens de rellotges, samarretes, ulleres, plats,
gots, llençols, recipients hermètics, dvd's, bosses d'esport, anells, armilles,
bateries de cuina, forquetes, culleres, ganivets, llibres, i fins i tot
matalassos... Coincidireu amb mi que la llista podria ser interminable.
Per accedir a aquests “regals”
unes vegades es demana una subscripció, unes altres la recollida d'uns cupons,
altres vegades cal afegir una xicoteta quantitat econòmica i, les més, cal
adquirir el diari un dia concret de la setmana o durant un període més o menys
llarg.
Dos dels tres diaris d'informació
de més impacte a Castelló, Mediterraneo i Levante de Castelló, han coincidit
aquest cap de setmana en el llançament de dues promocions amb la finalitat
darrera d'aconseguir mantenir els lectors i a ser possible augmentar-los.
Dues promocions totalment
diferents, l'una la del Mediterràneo es un lliurament per fascicles d'un obra
per conéixer una mica més els nostres pobles, els de la província, la nostra
terra i que segons “la propaganda” ens ha de permetre saber una mica més de
nosaltres mateixa, i que es lliurarà de manera totalment gratuïta a l'adquirir
el diari els diumenges. L'altra, la del Levante de Castelló ens oferix pel preu
d'un euro amb noranta-cin cèntims i 6 cupons que es publiquen de dilluns a
dissabte, “dues tasses tipo mug”, tasses una mica més grans del concepte
general de tassa, de vidre amb el lema “sóc valencià”, amb la representació de
la senyera en blau i del rat penat, llançades per commemorar el dia de la
Comunitat.
Amics, estareu d'acord amb mi que,
en aquest cas, i per la gent de Castelló, no hi ha color. Mentre la promoció
del Mediterràeno, del grup de comunicació zeta, ajuda a conéixer el patrimoni
natural y cultural, únic per la seua varietat en contrastos de tots els pobles
de la província, el Levante de Castelló, de l'editorial premsa ibérica, vol
fidelitzar el lector castellonenc oferint-nos unes tasses que, tal vegada
tinguen algun interés pels lectors del Cap i Casal, però que ací, a Castelló,
ni el Rat Penat, ni el blau de la senyera ens hi aporten cap sentiment
patriòtic.
He de dir-vos que l'estil
periodístic del Levante de Cs m'agrada més que el del Mediterràneo, el
tractament de la informació em sembla més correcte, però tal vegada siga
qüestió de gustos, ara be, en el cas de les promocions ahir llençades, em
sembla molt trist i arriscat l'atreviment fet pel Levante de Cs d'oferir “les tasses
de marres” als seus lectors i més encara, el pensar que, amb aquesta promoció
de tasses amb tots els logos, pot aconseguir-se a Castelló augmentar el nombre
de lectors i compradors del diari.
Sé que es pràcticament impossible,
però m'agradaria conèixer quants “jocs de tasses” es reserven a Castelló, a la
vegada que quants exemplar de “Castelló poble a poble” arriben a ser
completats, consultats, enquadernats i ocupar un lloc a les prestatgeries.
Estic segur que, tot i necessitar d'una major constància, l'èxit de la nova
edició, -la primera va fer-se fa ja 25 anys-, del Castelló poble a poble,
superarà i com diuen en termes futbolístics “per ampla golejada” a l'adquisició
de les tasses commemoratives del dia de la Comunitat.
Senyor José Luís Valencia, director
del Mediterràneo, en aquesta ocasió, pense ha encertat Vosté i superat al
col·lega del Levante Julio Monreal i per descomptat al delegat del diari a
Castelló el senyor Pepe Beltrán,a qui, tal vegada, hagen ningunejat.
No, a Castelló no necessitem
tasses amb rats penats i senyeres amb blau per recordar-nos que !som
valencians”, millor apropar-nos un poc més a la nostra pròpia terra... En
aquesta nova temporada Mediterraneo-1 Levante-0. No hi ha color...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada