S'acosta l'estiu
i ja se sap, a "l'estiu, tot lo
món viu". En arribar l'estiu,
per allò de la calor i les vacances, sembla que ens movem més del normal, estem
més desficiosos i volem que pels nostres desplaçaments, sobretot pels més
curts, en cas de
triar com a mitjà el transport
públic, aquest siga ràpid, còmode, segur i eficient.
I parlant de desplaçaments curts, i en transport
públic, efectuat a indrets de la costa, les platges o a València capital, al
nostre poble cal parlar de Tren, Tram i Autobús, i ací, rau el continu patiment.
Ja
se sap que algun dia, no en agost com se'ns havia venut darrerament com a data
quasi segura, el tercer carril o fil ferroviari farà que l'alta velocitat o tal
vegada mitjana, arribe a Castelló, i mentrestant els problemes de desplaçament,
el servei de rodalies, la línia 6, els 73 quilòmetres que separen
Castelló de València, cada vegada semblen estar més lluny i des de fa ja uns
mesos i la cosa va per a llarg, les molèsties de l'obra s'han traslladat al
servei de rodalies i desplaçar-se a València aquest estiu que ja s'apunta serà un calvari, per temps i per vehicle,
doncs segons l'hora del viatge aquest es farà en tren o amb autobús com està ocorrent fins ara, amb uns retards que de
manera aleatòria poden "tocar-te" en sort, sense garantir-se en cap
cas, el possible enllaç amb altres trens en arribar al teu destí.
Viatjar amb la RENFE rodalies a València serà sinònim d'aventura, perquè no sabràs fins al darrer moment si la companyia et
trasllada amb tren o amb autobús i si eixiràs i arribaràs a l'hora prevista.
Estem malament i així sembla seguirem estant tot l'estiu.
I
l'altre desplaçament massiu dels castellonencs en arribar el temps de la calor
és, naturalment a les platges del litoral: El Pinar, Gurugú o Serradal. Des que va ser inaugurat
el TRAM amb arribada al Grau, el desembre del 2014, va produir-se una desconnexió de la ciutat amb les platges que va
fer-se evident l'estiu passat, el del 2015, amb el consegüent malestar dels usuaris en haver de fer un transbordament i emprar dos vehicles per recórrer poc més de 6 quilòmetres,
circumstància "sense cap ni peus", però totalment necessària perquè
era i és del tot inviable que el Tram vaja molt més enllà d'on ara arriba, entre altres raons per la poca capacitat de les
bateries del vehicle en haver de funcionar sense catenària.
Així que, en aquest cas, tampoc per desplaçar-nos
a les platges en transport públic es presenta de cara a les setmanes vinents de manera fàcil, còmoda i eficient, i si l'estiu passat ja
vam estar malament, amb més d'un 92% d'usuaris que demanàvem la possibilitat
d'arribar a la platja de manera "directa", sense "transbords ni llançadores",
aquest estiu seguirem estant igual de malament, doncs la solució no sembla fàcil ni ràpida.
Definitivament
hui, juny del 2016, la mobilitat en xarxa pública, en l'àrea metropolitana de
Castelló, està més que malament, amb trens amb retard i amb molèsties diverses
pels usuaris, amb pobles costaners del nord sense servei de rodalies, amb un
TRAM que ha suposat una nova barrera arquitectònica a
la ciutat, amb un servei d'accés a les platges més que deficient i amb poques expectatives de millora de cara al futur pròxim.
Estem
malament i, el que és pitjor, no anem bé. Si els nostres
governants municipals no van una mica més enllà,
si no són més valents, de segur que no ens donaran bones notícies, però
encara no està tot perdut. Amb esforços, voluntat i ganes ens en sortirem i sinó seguirem patint,
estem acostumats…
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada