Així i com a mínim s’ha
de qualificar la campanya que el Club Esportiu Castelló de futbol ha
llançat per captar la renovació o nous abonaments per la temporada
2015-16 que estem a punt d’encetar.
Després de la darrera
desil·lusió, del fort cop que va suposar pels aficionats el no
ascens de categoria quan tot semblava es ficava de cara, calia, de
cara a la nova temporada, encertar amb una campanya que apel·lant a
l’albinegrisme, fora tant impactant, que despertara de bell nou el
desig d’abonar-se, tasca gens fàcil aquella de trobar un eslògan
clar i il·lusionant i unes imatges que convidaren a ser i sentir-se
seguidors, “hinchas”, entusiastes, fidels, apassionats,
“forofos”...
Va pensar-se amb imatges
de la vida real, del dia a dia, imatges quotidianes per reforçar un
eslògan fort “Albinegre una vegada, albinegre sempre”. La idea
semblava podia funcionar, però calia encertar amb les imatges que,
en diferents suports de publicitat exterior, principalment tanques i
cartells havien d’omplir la ciutat, per aconseguir un repte,
projectar l’amor i estima per uns colors, els del club, formant
part d’una determinada manera de gaudir del futbol i de passada
omplir les minses arques del club.
Cinc imatges, cinc
escenes, cinc moments de la vida quotidiana de qualsevol veí van ser
retratades pel menester. D’elles, quatre amb total seguretat ajuden
a projectar el sentiment de fidelitat al club, aquella que mostra la
imatge d’un cambrer darrera un taulell i preparant el castellonenc
“carajillo”, amb l’escut del club a la pared, la de la
castellonera amb la banda que inclou l’escut de l’equip i amb el
Palau de la Festa de fons, la de la samarreta albinegra portada sota
la camisa com a forma habitual i descoberta en un provador d’una
tenda, i la que presenta un instant laboral tradicional del sector
pesquer amb un treballador de la mar amb la samarreta de l’equip.
Totes quatre elements visuals que de segur ajudaran a transmetre
l’amor i estima per uns colors i per un equip, el nostre.
Tanmateix una cinquena
imatge ha resultat del tot desafortunada i ha rebut un bon grapat de
crítiques des de diferents sectors, que van des del propi ajuntament
i en concret des de la regidoria d’Igualtat, passant per la
Federació d’Associació de Ciutadans Consumidors i Usuaris, fins
periodistes esportius de diferents mitjans de comunicació, el
regidor d’esports o el propi protagonista, el capità de l’equip
Guille Vázquez.
I és que la imatge en
qüestió en la que apareix el futbolista amb el tors nu i al damunt
d’un llit mirant a una xica nua que te al seu davant amb un
tatuatge de l’equip a l’esquena, no deixa indiferent ningú i es
qualificada d'altament sexista i masclista i, tal vegada, fins i tot
vulnere la llei General de Publicitat.
Tot i que inicialment el
club va determinar romandre a l’expectativa doncs considerava que
la imatge no era ofensiva, sembla que finalment, i amb bon criteri,
tal vegada per la repercusió mediàtica i el impacte generat farà
marxa enrere i no seguirà endavant amb l’us d’aquesta imatge.
Seny i bon criteri,
senyor David Cruz, cal fer les coses be, tant dins com fora del camp,
si volen tenir a l’afició el més a prop possible de l’equip i
seguir emocionant-nos setmana darrera setmana. Molta sort…
D´acord, per no parlar dels preus sobretot els dels xiquets, una barbaritat. El president (on són els "assessors"? estan muts...) pense massa en els dinerets calentets i immediats i poc en el futur. Por em fa... menys prepotència i més explicacions i consideració al soci i aficionat de tota la vida, per no parlar dels accionistes...
ResponEliminaSeny i sort, com be dius. PPO !!