Àgil és aquell que es mou
amb facilitat i desimboltura, que té els moviments ràpids i expedits i, de la
qualitat d'àgil, en diem agilitat. Tenir agilitat suposa tenir vivor, destresa,
manya, rapidesa... i en aquest temps que vivim, temps de la pressa, aquesta
qualitat és molt valorada per tothom, sobretot en aquelles empreses que ofereixen
servei i on hi ha competència.
És el cas, sense anar massa
lluny, dels bancs. La tecnologia ha fet que en l'actualitat els clients puguem
ser "portadors del banc" a la butxaca i, des de les diferents apps
del mòbil puguem fer i desfer dels comptes, comprar productes o invertir en
borsa, de manera, que cada dia és menys necessària la presència física a les
oficines bancàries i, en cas de necessitar "efectiu" també els
caixers ens fan el paper que antuvi calia fer necessàriament als interiors de
les oficines.
Aquesta agilitat,
malauradament, porta com a conseqüència directa l'eliminació de llocs de
treball. Tanmateix hi ha coses que encara segueixen requerint el contacte
físic, cas per exemple de l'ingrés o cobrament de xecs.
En aquests casos, en són
molts els factors que influïxen a l'hora de donar un servei àgil i eficient als
clients, per això, algunes entitats financeres tenen un constant interés i
preocupació.. o no?, per aconseguir que el contacte directe i les gestions
realitzades amb els clients siguen de la màxima satisfacció d'aquells, doncs,
d'aquesta manera, es garanteixen la seua fidelització.

Per raons que ara no vénen
al cas, aquest matí m'he acostat a l'oficina àgil de l'avinguda de caputxins.
Serà casualitat però el dispensador automàtic de torn no funcionava i amb
coincidència la cua de clients arribava al carrer. Com tenia una mica de pressa
m'he desplaçat fins a l'oficina de Cavallers, l'antiga central de bankia, on,
vet per on, no hi havia quasi ningú, però, malauradament, allí no es pot fer
efectiu el cobrament de cap xec, i molt amablement t'indiquen que acudisques a
una oficina àgil, més encara, t'aconsellen vages a la més propera, la de
l'avinguda de caputxins. Així que, tornem a començar...
Armat de paciència he girat
cua i he desfet les meues passes. Després de més de mitja hora transcorreguda
des de la meua primera "visita" a l'oficina àgil i, per descomptat,
després de més de 10 minuts de cua, he estat atés, això si, molt amablement pel
personal de "la finestreta". Ells i elles són treballadors, no són
responsables del desgavell, són sofridors com jo, que han d'aguantar les
queixes.
Mentre Rato, Olivas, Acebes,
Blesa i 30 exconsellers més del banc, imputats per presumptes delictes
d'estafa, apropiació indeguda, falsificació de conters o administració
fraudulenta i targetes black, sense tornar els diners i vivint com a
"grans senyors".
Records em venen a la
memòria de quan érem clients de "la Caja de Ahorros y Monte de Piedad de
Castellón", on els clients no érem números, érem persones, i malgrat no
oferir-nos tanta agilitat, érem tractats amb més estima pels dirigents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada