Va ser la segona quinzena de
setembre del 2014, apareixia a la xarxa una nova publicació digital, una
revista, pensada, gestada i realitzada a la nostra ciutat. La primera revista
digital gratuïta i en valencià.
Es tracta d'allò genèric
conegut com a "revista digital", una publicació dissenyada en un
arxiu digital que es transfereix mitjançant el web, una publicació que només
pot consultar-se en internet i que té l'aparença d'una revista impresa. Un
projecte amb vocació de futur, amb la finalitat d'entretenir i informar, de ser
útil, interessant, variada.
Una publicació que des dels
seus inicis va incloure en les seues 16, 18 o 20 pàgines segons número, editat
quinzenalment, l'agenda cultural de la ciutat, les farmàcies de guàrdia de la
quinzena, receptes de cuina senzilles i fàcils, entrevistes, passatemps,
contalles, en definitiva allò que podia agradar a qualsevol persona que
accedira a l'ordinador independentment de la seua edat.
Una revista que en aquesta
segona quinzena d'octubre que estem a punt de concloure, ha editat el número 49
i, en cas de no passar res, a la setmana propera complirà un repte al qual pocs
creiem anava a arribar, el seu número 50.
No us he dit encara el nom
de la publicació: "Castellonear", que tot i ser una paraula no
reconeguda per cap diccionari, qualsevol veí de la ciutat entén perfectament el
seu significat, "gaudir de tot allò que ens ofereix aquest meravellós
poble que és el nostre" i que poden trobar en un clic al web: CASTELLONEAR o seguir al Facebook, Twitter o YouTube.
A la nostra societat actual,
dominada "pel digital", un percentatge molt alt de gent, de veïns,
disposa, disposem d'un Smartphone, tauleta o ordinador, de manera que els
dispositius connectat i la influència que tenen a les nostres vides augmenta
cada dia.
Els hàbits de lectura de la
gent han canviat des de l'arribada de la internet, i més encara des de
l'arribada de nous aparells tecnològics capaços de connectar-se en qualsevol
lloc. Aquests dispositius han fet que llegir revistes gratuïtes siga més accessible
i que ho puguem fer en qualsevol lloc i moment, a casa, al carrer, al treball,
a la universitat...
Catalunya com en moltes
altres coses va marcar el capdavant, i va servir de model, publicacions com
Capgròs, diari digital del Maresme, la revista de Vic, la d'informació
municipal de Viladecans, o El Prat, revista d'informació local de l'ajuntament
del Prat de Llobregat, tenen milers de lectors. Els editors van veure que així
s'arribava a més potencials lectors i els publicistes van fer la resta convencent
als empresaris d'incloure les seues propagandes en aquests mitjans...
El centre Apta de reparació
de sinistres, Arajovic, espai gastronòmic, Publitipo retolistes, Opticalia
òptics, Agost Mir tallers de xapa i pintura, Losada polièster, Martorell maquinària
hostaleria, Desdecero disseny gràfic, Ubica't, i altres empreses castelloneres
han confiat en el projecte i amb el seu suport han aconseguit aquesta gran
realitat, arribar al número 50 de la revista digital de Castelló.
Felicitats a Castellonear
per mantenir-se com a publicació connectada amb el cada vegada més gran flux
d'informació local i per encertar en cadascun dels seus números, llarga vida...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada