Per tant, diguem-ho clar i fort, és en realitat una infraestructura fracassada i ruïnosa, que va costar 100 milions d'euros, complicats d'amortitzar, perquè el servei continua sent deficitari, amb una sola línia en funcionament de totes les projectades. Una herència enverinada de l'antic govern municipal del Partit Popular.
Ara, el nou govern municipal amb la complicitat de la Conselleria d'Obres Públiques i Vertebració del Territori de la Generalitat Valenciana, anuncien un nou intent de millora del servei de la línia en funcionament, ampliant-se un nou vehicle a la flota, el que farà 6, a la vegada que l'augment de la freqüència de pas i horaris, per tractar d'adaptar-se una mica més a les necessitats dels usuaris de la capital i, aconseguir així, un major ús. Modificació que entrarà en vigor el dilluns vinent dia 28.
Una nova reordenació, un augment en l'oferta de les places de transport i una major garantia de regularitat en el servei... però d'una única línia, que difícilment ajudarà a millorar la mobilitat del veïnat, o si més no, una millora per una xicoteta part dels ciutadans, aquells que es desplacen en l'eix est-oest; la resta continuaran amb un transport públic gens o quasi gens sostenible.
No diré que l'ajuntament no fa esforços per millorar el transport públic urbà, s'han fet en aquest any i mig del nou govern millores atenent a algunes de les demandes veïnals, cas de l'autobús nocturn els caps de setmana en l'eix nord-sud o el servei recuperat a l'estiu sense transbord des de la universitat fins a la platja, però del que havia de ser el transport urbà estrella, el que havia de fer passar de ser Castelló una gran ciutat a una ciutat gran, el que havia de convertir-se en una gran xarxa de transport públic metropolità, ha acabat en un no res.
Tot i els "pegats" que amb voluntat s'estan posant, encara i crec que malauradament i per molt de temps, queden zones de les comarques de Castelló desconnectades de la capital.
Si a això li afegim que el tren de rodalies continua sense arribar al nord del País Valencià, les línies d'autobusos que connecten la ciutat amb els pobles del voltant encara tenen moltes deficiències i els pobles de l'interior, directament, estan desconnectats del transport públic, el caos el tenim assegurat.
Difícil ho tenen la Generalitat i l'ajuntament per aconseguir que el transport públic es convertisca en una alternativa real a l'ús del cotxe a la nostra ciutat, i més difícil encara donar resposta encertada i vàlida a la demanda dels veïns de Castelló, malgrat tots els esforços que es realitzen; l'herència rebuda ha estat massa catastròfica i estem, vulguem o no vulguem, en aquest TRAM, massa hipotecats.
De manera que el bonic projecte per unir amb el TRAM Castelló, el Grau i Benicàssim, i Almassora, Vila-real i Borriana -el TRAM comarcal-, mai serà realitat i mai el veurem en funcionament, i aquella idea inicial de connectar 350.000 ciutadans de Castelló i rodalies, haurà de dormir per sempre el somni dels justos.
Si, però no, pegats però no solucions pel segle XXI, difícil ho tenen els governants actuals per millorar i revertir la impopularitat del que havia de ser la revolució del transport públic i que finalment ha estat el responsable darrer del canvi de fisonomia del nucli urbà. El temps dirà...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada