O reviure, reaparèixer, ressorgir o rebrotar, tant se val el títol que tinga avui el post. Avui torna a ser un dia històric pels valencians. Avui, dia 161 de l'any 2018, i transcorreguts més de 4 anys i mig des d'aquell 29 de novembre del 2013 quan Canal 9 va ser clausurada per sempre, una nova televisió valenciana, torna a reconnectar i cosir en xarxa tot el territori del nostre País.
Des que l'esquerra va aconseguir
la majoria absoluta després les eleccions autonòmiques del maig del 2015, i per
acord de l'anomenat "Pacte del Botànic", va establir-se el Compromís
de fer rebrotar una nova ràdio i televisió publiques valencianes, garantint el
dret fonamental a la informació veraç i útil, amb un nou impuls per superar els
entrebancs legals i administratius que la proposta podia comportar en aquell
moment.
Va ser el juliol del 2016
quan va entrar en vigor la llei del Servei Públic de Radiodifusió i Televisió
Autonòmica, de titularitat de la Generalitat Valenciana, llei que posava les
bases per començar a definir la maquinària de la nova televisió amb la creació
primer de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació com a Societat i,
a continuació amb el nomenament com a Directora General de l'exdelegada de TV3
al País Valencià, Empar Marco.
Després de quasi un mes de
proves, l'11 de desembre de 2017, van començar les emissions d'À Punt FM i, des
d'aquella data, ací a Castelló, poder seguir pel dial 103.7, programes com
"Al ras" o "Territori sonor" que, en poc més de mig any,
s'han convertit ja en clàssics i als que s'han anat afegint altres com
"Samaruc digital" o "Rosquilletes".

Però si tenia curiositat per
conéixer quina era la graella de programes d'aquest primer dia d'emissió, més
encara la tenia per veure quines serien les primeres empreses a recolzar la
nova televisió mitjançant l'emissió dels seus anuncis publicitaris, les
primeres marques que confiant en aquest mitjà, li donarien d'entrada el seu
suport. Així que, he esperat pacientment a "els primers passos a
publicitat" i he de dir que no he quedat decebut, encara que si una mica
sorprés.
És ben sabut que la via
d'entrada més ràpida i convencional a les llars són els anuncis, els espots
publicitaris. En un món on estem acostumats a rebre centenars d'impactes
visuals diaris, calia ser hàbil per a destacar.

I el tercer? No ho acabava
de creure... "Marina d'Or", que després d'uns anys de crisi i d'estar
a un pas de la liquidació, sembla que ha aconseguit eixir del concurs de
creditors i aposta clarament per la nova "a punt" com a perspectiva
positiva per a renàixer, rebrotar o reviure...
I si no heu pogut seguir els
inicis ací us deixe els 20 primers minuts A Punt TV
Compromís amb la societat,
perspectiva pròpia, adéu manipulació i censura, benvingut el retorn de la
nostra llengua a "prime time". Veurem que dóna de si, d'entrada vot
de confiança, encara que no les tinc totes amb mi...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada