En el “Castelló de les rotondes”
hi ha una que des del primer moment de la construcció va considerar-se
encertada, tant pel tamany, com pel lloc en que s'ubica, com per la vegetació
que va plantar-se, que tot i no ser autòctona del país, va adaptar-se ràpidament,
i en pocs anys, va conformar un espai, verd on arbres i arbusts convivien en
harmonia, sense la pressió de l'hàbitat urbà i la depredació humana.
Ja se sap, una rotonda no és en
principi un espai “xafable”, per la qual cosa, els arbres i plantes ornamentals,
que hi havien a la nostra protagonista de hui, disposant d'un bon substrat de
terra i un bon sistema de degoteig, van adquirir gran desenvolupament, de
manera que, aquella sens dubte, era “la millor rotonda de la ciutat”
vegetalment parlant.
Però les circumstàncies manen i
vet per on, aquell indret, aquell espai, recau, justament, en el bell mig d'un
tram de la línia 1 de la plataforma de l'anomenat vehicle del futur de la
ciutat, i que ja veurem en que quedarà, per la qual cosa, aquesta setmana, en
arribar les obres d'aquella a les immediacions de la rotonda, aquesta ha
començat a sofrir la més despiadada de les agressions, amb una poda total dels
arbres més grans, supose que per poder-los arrancar millor, per part dels
empleats de l'empresa adjudicatària de les obres del maleït tramvia.
És possible que alguns dels
exemplars que encara resten en peu, puguen si són arrancats amb cura, ser
trasplantats a uns altres indrets de la ciutat, o tal vegada tornen a ocupar el
seu lloc, una vegada realitzada la plataforma, doncs, és d'esperar, que la
rotonda no desaparega, seguirà sent necessària per donar fluidesa al tràfic
rodat, i queden “unes mitges llunes”, a un costat i l'altre del “carril
central”, que, tal vegada, els tècnics municipals pensen poden tenir vegetació.
Però el que de moment s'està
aconseguint són fortes crítiques per part dels veïns, doncs no s'entén massa
que, un TRAM de tants diners i de futur tant incert, necessite “de tantes
maleses” per poder ser operatiu.
No s'haguera pogut respectar
aquesta rotonda, només amb una xicoteta corba de la plataforma? Tant difícil
era? Clar que queda més estètic tot recte, però de la mateixa manera, si algun
dia el TRAM circula pel passeig de carruatges del Ribalta, també arrancarem la
rosaleda i “la farola”, de la plaça de la Independència que cau enmig del seu
itinerari? Això és ser ecològics?
Mentalitats quadrades, cabuderia
extrema o com llegia l'altre dia al facebook, al mateix moment que contemplava
els inicis de l'acapolament de la vegetació en un video de Cristina Muñoz, “peperades” a Castelló...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada