Si associem aquesta xifra, 2044, a un temps venidor, direm que en falten per arribar a aquell any més de 20. La casualitat ha volgut que només dos dies després d'haver "penjat" en aquest blog una felicitació pels vint anys que acaba de complir l'escultura del nostre gegant Tombatossals, el 20 torne a ser el protagonista, ara per un motiu ben diferent.
A la fi del mes de novembre
del 2019 l'aleshores conseller de Política Territorial, Obres Públiques i
Mobilitat de la Generalitat Valenciana, el senyor Arcadi España, al costat del
que era president de l'Autoritat Portuària de Castelló, el senyor Francisco
Toledo, van presentar l'estudi funcional i l'imminent inici del projecte
constructiu de la que havia de ser l'estació intermodal de Castelló, destacant
que aquella estaria operativa, és a dir, oferiria els seus serveis al port,
l'any 2022.
Una estació que inicialment
tenia projectada una doble entrada i sortida de trens de mercaderies amb un
total de sis vies electrificades, ocupant una superfície de 30 hectàrees i un
ample dolbe, internacional i ibèric.
Poc de mig any després, el juliol del 2020, el senyor Toledo, aleshores president de tots els ports de l'estat, va anunciar que, per raons tècniques, afegides a l'estat d'alarma de la Covid-19, els terminis administratius per la realització de l'estació quedaven suspesos per la qual cosa, el projecte s'endarreria en el temps.
El nou president de
l'Autoritat Portuària, el senyor Rafa Simó, el desembre d'aquell mateix 2020,
després de rebre el vistiplau de l'estudi funcional, va tornar a anunciar els
inicis dels tràmits per la redacció del projecte constructiu de l'estació,
afegint una data en l'horitzó... l'any 2044, justificant aquell allargament en
què es tracta d'una infraestructura que s'ha de planificar amb visió de futur,
sense estar sobredimensionada ni quedar-se menuda.
Finalment, les obres
d'infraestructura han arrancat, les de l'estació encara no. Ara, aquesta
setmana, el passat dimecres, l'Autoritat Portuària, que ara presideix el senyor
Rubén Ibañez, feia pública la recepció del projecte de construcció de l'estació
que s'ha d'ubicar a la fi del primer tram i enllaçar amb el tram segon, en
paral·lel a les carreteres CV-183 i N-225 i l'autovia CS-22.
Han passat quatre anys des
de l'anunci "d'aquell imminent projecte constructiu". Sembla que una
unió temporal d'empreses contempla la futura execució de l'estació, amb
modificacions sobre el primer anunci. Ara es parla de nou vies, en lloc de les
sis inicials, i la possibilitat d'acollir trens de fins a 750 metres de
longitud.
Una gran platja de vies,
unes enormes zones logístiques i d'emmagatzematge, un accés terrestre doble, un
edifici de control i gestió operativa i de seguretat, una ampla zona
d'estacionament per turismes, unes zones verdes al voltant per mitigar
l'impacte ambiental... que, això si, no s'indica quan estarà acabada.
Supervisió és la paraula clau, Port Castelló, Ports de l'Estat, Adif,... tots han de continuar dient la seua. Per això es parla del 2026, dos anys més per acabar el projecte i de 20 anys perquè l'obra siga realitat, incloent-hi els dos trams i l'estació.
És veritat que com diu el
senyor Ibañez aquesta infraestructura ens ha de situar en un lloc
competitivament molt bo, que ajudarà i molt a potenciar el nostre port com a
plataforma logística, però arribarem a veure-ho? L'any 2044 està molt lluny...
Voleu dir que no hi haurà més modificacions? I que em dieu dels endarreriments?
Anirà ara tot seguidet? Com diuen al meu raval, temps per venir... futur!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada