La nostra vida se cenyeix a un sistema de coordenades molt concret, format per les dues categories kantianes: l'espai i el temps. L'espai, el percebem des del lloc on som, des de l'aquí, i el temps, des de l'ara.
El futur és el temps que ha de venir, l'esdevenidor, el demà. Sembla que a
partir d'ara poden passar moltes coses a la ciutat amb un govern PP+VOX a qui
se'ls ompli la boca tot dient que volen governar per a la majoria social dels
castellonencs.
Un govern que té el gran repte en la necessitat de repensar el futur de la
ciutat i decidir de quina manera ho faran per afavorir la col·lectivitat. Açò,
que sembla senzill, hauria d'estar ben clar i poder fer-se operatiu mitjançant
un projecte que fera realitat el programa electoral promés.
El futur de la ciutat s'ha d'estructurar des de la sensatesa i el sentit
comú, des de la prudència i el seny, o com diuen al meu raval, sense
"estirar més el braç que la màniga", sense genialitats ni falses
promeses, amb treball i il·lusió però dissenyant les variables posicionades amb
més possibilitats de fer-se realitat. El govern d'una ciutat no és
"escriure la carta als reis", i no tot val.
I venen aquestes reflexions perquè aprofitant que ahir se celebrava el dia europeu sense cotxes, l'advocada castellonenca, exsenadora i des del passat juliol consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, la senyora Pradas, a la vegada que anunciava, això si sense data exacta, la substitució dels actuals vehicles dièsel que cobreixen la línia entre el Grau i el Serradal, per quatre vehicles 100% elèctrics, assegurava que la Generalitat inclourà en els seus comptes pel 2024 un pressupost per impulsar el projecte de prolongació del TRAM des del Grau cap a les platges sense transbordament i la línia 2, destinada a ser l'espina dorsal de la Plana. Una línia que portarà aquest transport públic fins a Vila-real en aquesta legislatura, imaginant-se ja un gran bulevard de la Plana que, a més de donar suport al TRAM cap a Vila-real, puga acollir també el trànsit rodat i el trànsit de vianants, amb àmplies zones d'arbrat i propiciant una reurbanització integral amb elements patrimonials tan importants com la rehabilitació del pont del riu Millars. Qui dóna més? "Pintar como querer", diuen al meu poble.
Digueu-me malpensat, però aquestes afirmacions, em deixen un poc escaldat, fent-me recordar com a finals de l'any 2005, a la meitat del quart mandat, de l'aleshores alcalde José Luis Gimeno, va encarregar la redacció dels plànols de la que havia de ser 'Ciutat de les Llengües' a Carlos Ferrater, l'arquitecte català que ja havia dissenyat l'auditori. Una quinera que s'havia de fer realitat sobre els terrenys de l'aeròdrom i que, finalment, va quedar-se en una maqueta.
O aquell altre que només tres anys després, allà pel 2008, un conseller
d'Educació, també de la terra, en aquest cas de Vila-real, el senyor Font de
Mora, i l'aleshores alcalde Alberto Fabra, van arribar fins i tot a
desplaçar-se a Califòrnia, als Estats Units, per acordar amb el prestigiós
arquitecte Frank Gehry la construcció a la nostra ciutat d'un gran i modern
edifici que havia d'acollir el rectorat de la VIU, la Universitat
Internacional de València, edifici que havia d'aixecar-se en un solar d' 11.000
m2 en el PAI Mestrets, a tocar de l'Hospital General, edifici que, segons el
senyor Fabra, havia d'estar acabat l'any 2014 i posar Castelló en el mapa
arquitectònic del món, i que va acabar sense projecte i amb la paralització
total i oblidat.
Seguin? El centre de convencions de Calatrava, que fins i tot incluía una torre de 150 metros i formava part del PAI Mestrets, centre concebut per revitalitzar aquella apr de la ciutat i que va quedar-se en projecte i maqueta…
Ara la proposta és de prolongar el TRAM, creant una gran xarxa
metropolitana. Senyora consellera, senyora alcaldessa, només voldria
recordar-los que l'anterior govern del PP, tant a la Generalitat com a
l'Ajuntament de Castelló, ja tenien intenció de portar endavant aquest
projecte, només cal acudir a les hemeroteques per comprovar-ho, i primer van
perdre la Generalitat i l'Ajuntament que vam veure algun avanç.
Amb aquestes premisses, volen que creguem les noves promeses? És fàcil
parlar, la llengua no té os, però els veïns tenim memòria. No serà aquesta una
nova "carta als reis"? Tanmateix, estiga errat i abans d'acabar la
legislatura autonòmica i municipal, tinguem un TRAM, modern, més accessible,
més ecològic i un bulevard a l'alçada d'una gran ciutat com és la nostra. En
cas de ser així, no ho dubten, jo seré dels primers a felicitar-los.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada