La ciutat

La ciutat

dimecres, 17 de maig del 2023

Açò ja és massa o pixar fora del test.

No necessite, des de fa ja un bon grapat d'anys, que cap formació política, cap, em faça arribar a casa "propaganda electoral" on sempre, sempre, ens diuen, tots, que ho faran tot i ho faran a partir de ja si els hi done la meua confiança.

Al mateix temps, tots, també tots, inclouen, en les cartes personals que rep, els sobres i les paperetes per facilitar-me el vot, com si no fos prou el fet de trobar-les al col·legi electoral el dia de les votacions.

Considere que són aquests uns diners tirats al fem i que poc o gens serveixen aquestes cartes i la propaganda inclosa, per decantar el vot ni tan sols dels indecisos. Cartes que, en el meu cas, es reben a casa per duplicat, al meu nom i el de la meua esposa. Així que, com diuen al raval, si no vols "caldo" dues tasses.

Tot i que el sobre que conté "la informació", supose gaudeix, per ser un enviament postal de propaganda electoral, d'un franqueig especial, són molts milers els euros que cada partit destina a l'impremta i a pagar el servei de correus.  Vint-i-dos milions d'euros en total que, molt millor seria foren destinats a cobrir altres necessitats més urgents, més vàlides i sobretot més útils per la ciutadania, pel veïnat.

M'indigne que ara, quan els mitjans de comunicació dediquen cada dia de la campanya a recordar-nos que "tots ens ho donaran tot", a més a més haja de rebre una informació mai sol·licitada.


Però allò que ha passat hui ja és reblar el clau, intensificant-se i aguditzant la situació en grau exagerat, veureu...

He rebut una carta personalitzada del Partit Popular on, a més a més dels dos sobres i paperetes amb les candidatures de regidors per l'ajuntament i candidatura per les Corts valencianes, s'incloïa un full, una carta, impresa a dues cares i tot color, en la que, diguem és comprensible que, el candidat a la presidència de la Generalitat d'una banda, i la candidata a l'alcaldia de Castelló per una altra, després de plantejar-me tot el que de malament han fet els qui ens han governat en els darrers quatre anys i proposant-me "un futur esperançador", en demanen el meu vot.


I que direu hi havia a l'altra cara de la carta?
A l'altre costat del full? Un saluda del senyor president del PP nacional, del senyor Alberto Feijóo que, en aquestes eleccions autonòmiques i locals no té ni veu ni vot,
demanant-me, sense conèixer-me, sense haver estat mai al meu costat, sense cap relació amb el meu estimat poble, recolze al PP. Més encara, gosa dir-me que demane la meua confiança per millorar Espanya. Açò ja és massa. Quina cara!!!

Entendria, tot i que no m'haguera agradat tampoc, que el senyor Feijóo se m'haguera adreçat si, fora ell qui es presentara a unes eleccions nacionals, que no és el cas, però mai que, volguera "per la seua cara" influir en el fet que jo votara al partit popular.

M'agradarà més o menys, poc, molt o gens, la proposta que el PP porta per Castelló, de la mateixa manera que ho faran les propostes del PSOE, Ciutadans, Compromís, Vox o la resta de partits que es presenten per governar la meua ciutat i el país, i que jo, per ètica ciutadana tractaré de conèixer abans que arribe el dia de depositar el meu vot a les urnes, i, per tant, no necessite que ningú em faça propaganda directa i menys encara una persona a la qual jo de cap manera puc arribar a votar, simplement perquè no es presenta.


És veritat
que existeix un sistema per quedar exclòs de rebre "propaganda electoral", però el procés, el tràmit electrònic per deixar d'estar en les bases de dades de l'Institut Nacional d'Estadística és tan complicat i enrevessat que, de fet, ho fa quasi impossible. Tant és així que, acaba de publicar-se que no arriba a un milió el nombre de votants que han optat per no rebre propaganda en aquestes eleccions, dels quals, 8761 corresponen a la nostra província.

Diners tirats al fem, pamflets més que allunyats de la meua ideologia o raons ambientals, tant es val, fan que en molt poques ocasions, o cap, la informació rebuda siga real i creïble i puga ajudar-me a elegir de manera lliure i menys encara si, qui em convida res té a veure amb el meu poble. Senyor Feijóo això ja és massa i, lamente dir-li-ho, però ha pixat vosté fora del test.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada