Estareu d'acord amb mi que la principal tasca d'un diari és informar. Si la gent encara comprem diaris, ja siga en la forma tradicional, en paper, o moderna, digital, és perquè volem continuar informant-nos d'allò que passa més proper a nosaltres o arreu del món.
En qualsevol diari a les tradicionals seccions de local, nacional i internacional, generalment s'afigen notícies d'economia, cultura o esports, i malgrat que, cada dia que passa, com tot, el seu preu puja, per minimitzar el seu impacte i poder continuar existint econòmicament, els diaris, cada vegada més, insereixen anuncis, publicitat.
La publicitat, diàriament i als diaris, és la que més ajuda a triar un producte i el comerç on poder adquirir-lo. Una mitjana de tres de cada quatre usuaris potencials de deu sectors de gran consum són lectors habituals de diaris, i consideren que els anuncis a la premsa els ajuden a triar més que els d'altres mitjans.
Així no resulta estrany que a les pàgines dels periòdics trobem anuncis sobre agències de viatge, establiments hotelers, companyies elèctriques, promocions immobiliàries, discoteques, esdeveniments musicals o esportius, o fins i tot actuacions de circ en un determinat espai i temps.
Un dels referents multimèdia de la informació regional i local a Espanya, un dels mitjans de comunicació, amb una àmplia presència arreu del país, és el grup Premsa Ibèrica, propietari i editor de disset diaris, entre ells el nostre "Mediterraneo".
Des de fa uns mesos, els responsables del diari, Premsa Ibèrica i el Grupo Zeta, organitzen regularment a Castelló unes taules rodones, amb quatre o cinc experts en una matèria concreta, amb la finalitat encoberta de fer-se propaganda, fer-se de notar i, a la vegada i, com excusa, d'avançar en el compliment de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides i els seus Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Així, recorde accions promogudes pel "Mediterraneo", amb més o menys èxit i repercussió social, sobre el futur industrial, la innovació per al desenvolupament o el futur de l'economia local a partir de l'impuls a les infraestructures i la connectivitat. Taules rodones que, en el seu dia, es publicitaren al mateix diari i que possibilitaren el seu seguiment a través de MediTv, vet per on, el canal televisiu del mateix diari.
Ara, hui, a la pàgina 16 de l'edició impresa del periòdic apareix un nou anunci, que fa referència a una nova taula rodona prevista pel dijous dia 20 amb l'intrigant títol que encapçala aquest comentari.
Un títol que m'ha fet pensar en què seria allò dels "ODS" i que prompte he esbrinat, tenint com a referent els continguts de les darreres taules organitzades, que es tracta dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, 17 ESTRATEGIES mestres promogudes per l'ONU, per aconseguir erradicar la pobresa, protegir el planeta i assegurar la prosperitat per a tothom.
D'altra banda, "RSC", m'ha costat més saber a què feia referència i trobar la relació amb els ODS. Es tracta de Responsabilitat Social Cooperativa, i crec són el conjunt de mesures que els directius de les empreses implementen per a contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones que les integren, amb la darrera finalitat d'assolir una millora general de la societat.
De manera que, supose, la taula rodona girarà al voltant de les accions que l'empresa fa per incidir en algun o varis dels Objectius de Desenvolupament sostenible i la Responsabilitat Social, en com es fan aquestes accions.
I és que una empresa pot contribuir a obtenir els ODS de 3 formes, no excloents, però sí molt diferents entre si, a través d'accions filantròpiques, és a dir, aportant diners o recursos a diferents causes, innovant, és a dir, creant nous productes o serveis que generant negoci responguen a una necessitat social o ambiental de l'entorn o analitzant els impactes derivats de la seua operació i desenvolupar una estratègia per minimitzar els negatius i potenciar els positius.
Una taula rodona molt concreta i acotada, de la que el periòdic vol que els lectors ens assabentem a través del seu anunci, de la seua publicitat, però que, malauradament, en molts casos, estic convençut com a màxim haurà portat a mirar les cares dels participants-convidats i poca cosa més, O no? Jutgeu vosaltres mateixa...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada