La ciutat

La ciutat

diumenge, 28 de gener del 2018

0,25% no és cert!!!



 Com ve sent habitual en els darrers anys, arribats a les darreries del mes de Gener, el Director General de Costos de Personal i Pensions Públiques del Ministeri d'Hisenda, el senyor Juan José Herrera Campa, m'ha remés una carta, amb text calcat a la de l'any anterior, on se m'informa sobre la revalorització de la meua pensió, que, com tots aquells que com jo sou pensionistes sabreu, aquest any, igual que els darrers anys, en teoria, sofrirà un increment del 0,25%, d'acord amb el que disposa el Reial Decret 1079/2017 de 29 de desembre passat.

Deixant a banda que no feia cap falta que se m'informara d'aquesta pujada, de la qual tots els mitjans de comunicació fa unes setmanes ja van fer-se ressò, i que, en realitat, la pujada suposa la pèrdua d'un punt percentual en el poder adquisitiu, doncs l'IPC ha pujat 1,2% en tot el 2017, el que voldria jo fer públic és que, això, la pujada del 0,25% pel 2018, no és veritat.

I és que tot i ser incomprensible, els pensionistes a més de seguir suportant mensualment l'impost que grava la renda de les persones físiques, totalment injust perquè els ingressos de la pensió no ho són pel rendiment del treball, perquè aquesta pensió generada al llarg de la vida laboral ja va ser sotmesa a l'IRPF, i perquè que en cas d'haver de tributar s'hauria de fer com a rendiment de capital mobiliari amb una fiscalitat menor, a més a més, com dic i podeu comprovar a les vostres cartes, també aquest IRPF novament puja en aquest 2018.

Així que fem números: per aquest 2018: Una pensió X a la que se li apuja un 0,25% i a la vegada se li aplica un 0,03% més d'IRPF que l'any anterior, en realitat suposa un 0,22% de pujada real i si considerem que l'IPC ha estat el 2017 de 1,2%, el resultat final és una pèrdua del 0,98% per aquest any.

No fa massa anys que sóc pensionista, però les circumstàncies i el Govern han volgut que d'ençà que ho sóc, cada any l'increment "oficial" de la pensió m'ha suposat un 0,25% invariable, mentre que any rere any l'IRPF ha anat pujant acumulant-se ja un 0,08% i l'IPC un 3,9%, el que suposa a hores d'ara i des que vaig accedir a la condició de jubilat haver-hi disminuït el meu poder adquisitiu en un 3,23%, en haver-se incrementat la meua pensió un 0,67% (0,75%-0,08%) i suportat un IPC del 3,9%. Voleu dir que això és de justícia?

I més encara si és veritat allò que no fa massa dies vaig llegir a la internet, que la retenció de l'IRPF no se'ls aplica a la tercera part del sou dels alts càrrecs polítics del mateix Govern, ni als senyors i senyores parlamentaris i senadors, ja que es considera aquella part del sou com indemnització per cobrir despeses pròpies del càrrec. No cobren també ells del mateix estat com jo? Així, crec és de justícia que se m'aplique a mi el mateix percentatge de l'IRPF que a ells, no trobeu?

Sé que fins i tot hi ha orquestrada una campanya "no oficial" per retornar sense obrir les cartes rebudes des de la Secretaria d'Estat de Despeses, al considerar una burla allò que suposa la hipotètica pujada. Jo no l'he tornada, he preferit obrir-la i deixar al descobert la mentida. No amics, no hi ha pujada, els pocs euros que veureu de més al final del mes no us donaran per poder comprar el mateix que tot just compràveu fa un any, eixa és la realitat.

Mentre les pensions no es revaloritzen per sobre dels preus anem malament, reduir la capacitat de compra dels pensionistes és reduir-nos l'estat de benestar. I mentre el govern que seguisca rescatant autopistes...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada