La ciutat

La ciutat

dijous, 18 de gener del 2018

L'AVE... crem!!!



Tots coneixem l'Avecrem, però en són molt poques les persones que saben en realitat que és una pastilla d'avecrem, que no saben a quin tipus d'aliment pertany. És un condiment? És un brou?, un substitut de la sal?

Si ens fixem en l'etiqueta "Avecrem és un brou de pollastre". Més encara, Gallina Blanca, la multinacional propietària del producte, el posiciona com a bo per contenir pollastre de corral, tot i que reconeix amb una quantitat del 5% del producte total de la pastilla. De manera que si fem números resulta que cada porció conté 3,57 grams de pollastre; la resta potenciadors de sabor, additius...

I perquè parle jo hui ací de l'Avecrem, perquè m'ha vingut a la memòria en assabentar-me de la gran notícia llançada quasi per sorpresa per la televisió espanyola el passat dimarts al telenotícies de migdia, i que no era altra que l'anunci de la posada en marxa de la línia d'alta velocitat entre Madrid i Castelló el dimarts dia 23, anunci que va venir lligat a la promoció inaugural de venda de bitllets a 25 euros per trajecte.

Perfecte, meravellós, extraordinari... si fora veritat. I no és que dubte que el dimarts que ve entre en funcionament un nou tren entre Madrid i Castelló, però de segur que serà un AVE? Perquè que entenem per AVE?

Per definició un tren AVE és un tren que circula a una velocitat màxima de 310 km/h, per línies d'ample internacional, electrificades a 25kv i 50Hz, en recorreguts de llarga distància. Analitzem el tren i el tram pel que ha de circular aquest nou comboi; per circumstàncies del traçat de la via entre València i Castelló, per allò del tercer fil, mai superarà els 220 km/h, la mateixa velocitat que assoleixen els anomenats Euromeds, molt menys del que el tren AVE pot desenvolupar, i el que és més greu havent de compartir vies amb rodalies, regionals, Euromed i mercaderies. El caos pot ser més que evident..

I ara la pregunta, paga la pena tots els retards, els inconvenients, els malestars, els 178 milions d'euros invertits per reduir la connexió amb Madrid en 30 minuts i en 10 a València? És aquest AVE a Castelló una gran notícia per la ciutat? Deixeu-me que ho dubte...
 
S'anuncia que en dos dies, entre ahir dimecres en què van ficar-se a la venda els bitllets i hui dijous se n'han venut més de 1.300 a un preu reduït de 25 euros, un reclam de RENFE per demostrar que estan fent les coses bé. Igual que Gallina Blanca que fica pollastre a l'Avecrem, però cal buscar-lo en lupa. No, si mentida no és però veritat tampoc, alta velocitat de segona divisió és el que arribarà el dimarts vinent.

Després, d'aci unes setmanes, passat el "boom" inicial, passada la novetat, amb tota seguretat, s'apujaran els preus dels bitllets perquè l'AVE és un tren súper car de manteniment i quedarà pels més adinerats, per allò que popularment anomenem "la creme de la creme" i passarà a ser, veges tu per on, un AVE...crem!!!

I si en altres llocs on els AVE's són realment AVE's, per allò de la velocitat, resulta que la major part de la gent que podria usar-los es decanta per viatjar en altres trens, tot i tenir uns minuts més de viatge, per l'estalvi econòmic que els hi suposa, no vull ni imaginar que passarà en l'AVE castellonenc que només estalvia com a màxim 30 minuts en tot el recorregut sencer.

I mentrestant seguirem esperant un veritable AVE que igual que l'Esperit Sant siga capaç de fer miracles, perquè estic segur que aquest de la setmana vinent no constituirà cap revolució per les comunicacions entre la nostra ciutat i Madrid. Serà un AVE... crem. Temps al temps...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada