Estic totalment d'acord amb
la nostra alcaldessa quan afirma que "hem pagat de sobres l'autopista AP-7
i ara paguem el rescat de les autopistes que han fet fallida" i considere
una burla que el Govern central haja aprovat una pujada dels peatges en un 2%.
Els usuaris de les
autopistes ací no tenim per què pagar la mala gestió que s'ha fet en altres
parts d'Espanya. Hem pagat de sobres l'autopista AP-7 i ara se'ns obliga a
pagar les autopistes d'altres comunitats. No s'elimina el peatge de l'AP-7 i
damunt hem d'assumir el rescat d'altres autopistes. Som "els badocs"
d'Espanya!!!
L'AP-7 va construir-se el
1971 i el termini d'explotació inicial era de 27 anys, temps més que suficient
per a considerar-la pagada. Aquest va concloure el 1998 i en lloc de revertir al
poble i ser una via gratuïta, el Govern del president Aznar va negociar una
nova pròrroga que ha suposat la continuïtat de pagament per 20 anys més. La
injustícia s'ha d'acabar a la fi del 2019, però a hores d'ara, el govern
central actual del senyor Rajoy, no ha confirmat la supressió de qualsevol
tipus de peatge per aquest vial a partir d'aquella data.
I mentre arriba el 2019 a
pagar i cada vegada més. A partir del passat diumenge un 2% més, tornant a ser
perjudicats els mateixos, els castellonencs que hem de desplaçar-nos sobretot a
territoris del nord i del sud i aquells que ens visiten.
I com diu la nostra
alcaldessa, ja estem farts de pagar per usar una via de comunicació essencial,
mentre en altres punts d'Espanya s'han estat construint autovies ràpides i
gratuïtes.
I és que mentre Extremadura,
Cantàbria, Illes Balears i Canàries no tenen cap quilòmetre d'autopistes de
peatge, al País Valencià en tenim més del 10% de la totalitat, ja que dels
3.307 quilòmetres d'autopistes, 350 recorren el nostre territori, sent després
de Catalunya la Comunitat que més peatge suporta de tot el territori nacional.
De manera que Catalans i Valencians som els que hem de "salvar les
autopistes deficitàries". Quin morro!!!
Que passarà tot just d'ací a
dos anys, amb l'AP-7? Aumar controlada per Abertis opera en l'actualitat en els
trams de 225 quilòmetres que separen Tarragona de València, i els 148 entre
València i Alacant, i en els 170 dels trams La Jonquera-Montmeló,
Montmeló-Papiol, Papiol-Tarragona, es a dir, com seran els vora 550 quilòmetres
d'autopista que separen La Jonquera d'Alacant? Caldrà seguir pagant, després de
vora 50 anys?
Si els beneficis aconseguits
per Aumar en l'AP-7 se situen en més de 75 milions a l'any, és lògic que el
grup Abertis faça tot el possible per aconseguir una nova renovació, i així
poder fer front a les seues despeses d'explotació d'altres autopistes que són,
any rere any, deficitàries.
Però és necessari un rescat
i no tan sols per raons econòmiques, també I sobretot per raons de seguretat
viària; l'alliberament de l'AP-7 ha de ser un acte de justícia, ja que aquesta
autopista després de 50 anys ha resultat ser la més cara del món i amb els
diners recaptats i beneficis obtinguts s'hagueren pogut construir moltes més
autovies...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada