La ciutat

La ciutat

dissabte, 30 de juny del 2018

Disculpen les molèsties...


 Els diferents mitjans de comunicació castellonencs, supose que també els de la ciutat de València, es fan ressò avui d'una notícia feta pública pels representants de la Conselleria d'Obres Públiques, Renfe i Adif, segons la qual i amb motiu de les obres de la segona via entre València i Castelló de l'anomenat tercer fil, els serveis ferroviaris entre les dues ciutats i per un període de 20 dies (del 2 al 22 de juliol), es veuran reduïts de manera considerable, deixant tan sols 5 trens al dia, realitzant-se la resta del servei mitjançant autobusos que faran un transbordament a Puçol.

Estic totalment convençut que malgrat la informació facilitada, malgrat que el trànsit de persones en aquest mes de juliol baixa considerablement, malgrat l'aposta per garantir l'accessibilitat de tots els serveis o malgrat l'esforç i la voluntat dels treballadors, les incidències seran contínues, de tal manera que, Renfe s'ha avançat a publicar al costat d'aquelles frases tan conegudes de "disculpen les molèsties" o "treballem per ocasionar les menors molèsties possibles", que garantirà el transport gratuït dels usuaris sempre que el retard que puguen sofrir a causa de les obres siga superior als trenta minuts.

I és que, a partir del dilluns, amb un simple avís, "disculpen les molèsties" o el retorn d'uns euros, pensen senyors de Renfe i Adif que tot restarà solucionat? No, no mereixem els usuaris aquesta poca consideració. Ara resulta que a la calor estiuenca del juliol castellonenc, caldrà afegir la irritació, frustració o ira dels viatgers per les obres del corredor.

Renfe viatgers, la societat anònima responsable del sector ferroviari espanyol, Renfe, segons els seus estatuts té com a objectiu social la prestació del servei de transport de persones, sent, de moment, l'única operadora possible, per allò del monopoli, de manera que si o si, cal si volem desplaçar-nos amb el tren, caure en mans de Renfe i adaptar-nos a les exigències en horaris, transbords, trens, serveis i preus, als que ells ofereixen, sense possibilitat de tria
.
Però sembla que la situació no tardarà a canviar, que li queda poc, doncs s'anuncia el 2020 com l'any en què qualsevol operador privat podrà entrar a explotar qualsevol línia del país, de manera que, esperem que amb l'arribada de la competència tot millore.

Crec que Renfe, vist el que estem veient i sofrint en els darrers anys, no hauria de demanar disculpes els viatgers, millor seria que demanara perdó, ja que, evidentment la prevenció és el millor, però de segur que les conseqüències que la mesura que té previst aplicar-se a partir del dilluns, seran greus, massa greus, per la nostra ciutat, veïns i sobretot visitants que, de segur, seran els més perjudicats en aquesta ocasió.

No voldria jo pensar que més d'un usuari a més a més de perdre el temps per les obres haja també de perdre oportunitats, enllaços o visites, doncs qualsevol d'aquestes situacions no es solucionen amb una devolució.

Que siga una avaria puntual, o dues, les que obliguen a tallar la circulació, a buscar vies alternatives, la causa d'un retard, té explicació, però si el reduït servei que restarà de trens a partir del dilluns, o si els viatges amb transbordament arriben a la seua destinació amb demora, això no ha de tenir perdó de Déu.

Volen que aplaudim les mesures adoptades? Millor seria que tots, tots els desplaçaments Castelló-València, València-Castelló que es feren en aquest període que vostés mateixa diuen és el de menor afluència, foren gratuïts, al cap i a la fi estem parlant d'un servei públic pagat entre tots, o no? Això seria una bona idea i un "estar pels usuaris", molt millor que la informació i demanar disculpes...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada