La ciutat

La ciutat

diumenge, 2 de juliol del 2023

Sorpresa!

Tinc per costum, de vegades crec que no massa encertat, pegar-li una ulladeta al Facebook cada matí. Confesse que em distrau i, també en algunes ocasions m’informa d’algun esdeveniment que em manté “al dia” del que passa al meu mon més proper.

Aquest matí, m’he trobat una noticia inesperada, que, vet per on, indirectament em feia una mica protagonista. Un comentari acompanyat d’una fotografía que ahir publicava “Unaria Ediciones” i que deia textualment : “Muy buenos días, hoy podeis encontrar los libros en catalán de Unaria ediciones en la caseta de Somos de Libros, en la Vila del Llibre, en Barcelona”, comentari al que acompanyava una fotografía d’una paradeta, on aparexien diferents obres publicades per Unaria, entre elles alguns dels premis Pasqual Tirado, “Desmais” llibre de poesía de Reis Lliberós, “Conquistarem el cim”, la història dirigida principalment al públic juvenil de Joan Pla i  la meua novel·la “Eduard Macameu: Temps de postguerra”.

Tota una més que agradable sorpesa en assabentar-me, que “Macameu”, ha arribat a la Rambla de Barcelona i, allí estant, es mostrara a l’abast de tots aquells catalans o no, que lectors en la nostra estimada llengua,  vulguen endinsar-se en la trama castellonenca.

Perquè, la sorpresa ha estat total. Desconeixia el concepte de “Vila del llibre”, descobrint que estem davant d’un festival itinerant que, amb la finalitat de crear noves dinàmiques de desenvolupament  turístic mitjanjant els llibres, en aquesta edició, arriba ara a Barcelona, ubicant-se a la part  baixa de la Rambla, oferint, al llarg de tot el cap de  setmana, l’opció de recorrer diverses paradetes amb llibres, a més a més de gaudir d’altres activitats. Si teneiu ocasió i podeu acostar-vos trobareu a la Rambla dels Estudis i a la Rambla de Sant Josep, des de l'alçada del carrer Fortuny al pla de l'Os, més d'una trentena de parades, amb més de 25 editorials independents

Que sense esperar-ho, la meua novel·la, gràcies a l’editorial i a “Somos de libros”, forme part del circuit literari més gran del país, com diría un que jo sé i tots coneixeu, m’ompli d’orgull i satisfacció.


I no tan sols aquest cap de setmana a les Rambles,
la Xarxa Vila del LLibre, impulsada per viladelllibre.cat i amb el suport de l’administració local i entitats privades, aquest 2023, des del passat març i fins el desembre, ha estat o estarà  als carrers de l’Escala, Sitges, Cabrils, Malgrat de Mar, Calafell, Mollet del Vallés, Girona o Balaguer, consolidant territoris, espais i obres en català, i jo, tot i que de manera modesta, almenys en l’edició de Barcelona, hi soc present. Quin orgul i quina sorpresa!!!.

No sé si també Unària i Amelia al seu capdavant haurà portat a les altres localitats els llibres en català editats a Castelló, tan de bo així siga, però saber que Barcelona i els barcelonins, puguen, gràcies a l’esforç d’Unaria, tan ahir com avui passejant per les Rambles, fullejar la meua novel·la i, si els ve de gust, adquirir-la és, per mi, tot un privilegi com autor i aquest un agraïment especial a Amelia.


Entendreu ara, el per què del títol d’aquest primer escrit de juliol, tota una emoció sobtada que em sorgeix per aquest succés que no era per a mi, previst ni mai imaginat.

Tot i que, com diuen els que més saben, la sorpresa és la més curta de totes les emocions, hui aquesta sorpresa m’ha generat un grau de satisfacció que, de segur, m’acompanyarà al llarg de tot el dia. Estic content,a alegre, satisfet i agraït, i tot per la sorpresa que, com el juliol, acaba d'arribar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada