La ciutat

La ciutat

dimecres, 16 de desembre del 2015

Ja n’estem farts. Ara és el moment…




 Prou de mentides i falses expectatives, ja n’hi ha prou d’engany massiu. Novament les previsions del govern espanyol no s’han complert. Confiàvem fins als darrers mesos, però no, l’alta velocitat a Castelló, no arribarà aquesta setmana, tal com se'ns ve prometent una vegada i una altra des de fa ja més de 15 anys.

Una alta velocitat que naixerà, si algun dia naix, sota mínims, amb poca freqüència de trens i circulant per una via no en doble plataforma com la resta d’AVE’s, ni tampoc una via exclusiva; circularà per una via mixta d’amples aprofitables per a trens AVE i de mercaderies, això que no se qui, va inventar amb el nom de “tercer carril”.

I per què? Per diners, per no fer una inversió adient a allò que ens mereixem, de manera que l’AVE a Castelló tard i malament, amb una inversió menor d’allò que tantes vegades se’ns havia promés i totalment injusta per la realitat econòmica del nostre poble.

I com no ens creiem allò que amb insistència se’ns vol fer creure des del ministeri, només cal recordar com el Secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, el senyor Julio Gomez-Pomar, va afirmar el passat mes de juliol que arribaria abans de finalitzar l’any, o la pròpia ministra, la senyora Ana Pastor, que el passat mes de novembre ratificava que l’AVE arribaria a la província de Castelló aquest 2015 i ara posa data general el 2016, el Govern Valencià, Fermed i els alcaldes dels ajuntaments de València, Alacant, Elx i Castelló van signar a principis de desembre al Palau de la Generalitat Valenciana allò que tothom coneix ja com a “Declaració de València”.

Què és us preguntareu alguns? Doncs molt fàcil, un manifest que remarca la importància de les xarxes transeuropees ferroviàries de transport i exigeix al Ministeri de Foment "més sensibilitat" vers els corredors europeus al seu pas per l'Estat espanyol, reclamant que es consideren prioritàries les inversions en aquestes infraestructures, reorientant-les "des de la tradicional visió radial a una perspectiva més transversal" i la necessitat d'entendre el Corredor com un projecte estratègic, establint la figura d'un coordinador o comissari general.

Ara resulta que el missatge del Ministeri de Foment dient que s’acabarà el 2016, cal entendre’l en positiu, doncs vol dir que en l’any proper és voluntat del govern, que s’acabe aquesta infraestructura. Mira que té collons!!! No n’és per estar farts?

Que dirà o millor pensarà ara la presidenta del PP, la senyora Bonig, al veure com el ministeri no compleix amb el compromís que va assumir-se quan ella era Consellera? Inacceptable la deixadesa i desídia amb què ha tractat el Govern Central en aquesta legislatura les infraestructures al nostre País Valencià. A hores d’ara amb la legislatura tancada ni AVE ni Corredor Mediterrani, ni dates pròximes ni llunyanes…

Dilluns passat dia 14, havia de ser “el gran dia”, però una vegada més els veïns de Castelló comprovem els incompliments del PP, en prometre que el 14-12-15 arribaria el primer AVE a Castelló i no, no ha estat així. Novament enganyats i farts de falses expectatives.

La realitat: reducció de trens de rodalies, inconvenients greus pels veïns que han de desplaçar-se a València, i obres pràcticament paralitzades per manca de subministraments. Diguem prou, ara podem dir-ho. On? Naturalment a les urnes el diumenge vinent. N’estem farts de la política de sempre, de les cares de sempre. Ara és el moment!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada