La ciutat

La ciutat

dimarts, 15 de setembre del 2015

Que no siga un mal presagi



 Hui, 15 de setembre, dia 258 de l'any, l'església catòlica celebra la festivitat de la Mare de Déu sota l'advocació del sentiment dels Dolors o de les Angoixes. Essent probablement la representació més coneguda d'aquesta advocació la Pietat de Miguel Àngel.

I la casualitat ha volgut que hui, dia “dels dolors o de les angoixes”, haja estat l'elegit per SNC-Lavalin, l'empresa gestionària de l'aeroport de Castelló, o tal vegada Ryanair, la més important línia aèria de baix cost d'europa, per iniciar els vols regulars en aquest aeròdrom, de manera que a hores d'ara ja haurà aterrat el vol FR8555 que ha eixit a les 07:10 hora anglesa i tenia l'arribada a les 10:40 hora espanyola, el primer avió que porta des de Londres-Stansted, un dels cinc aeroports de Londres, a 50 quilómetres al nord-est de la capital, els primers passatgers, turistes?, empresaris?, curiosos?, a les terres de la Plana, sent demà el torn d'aquells que també des de la Gran Bretanya, en aquest cas des de Bristol, al sud-oest del país, hagen triat Castelló com a destinació.

I és que a partir de hui mateix, a les 11:10 i tots els dimarts, dijous i dissabtes, podrem anar per menys de 18 euros a Londres, i a partir de demà, pel mateix preu, tots els dimecres amb eixida a les 19:55 hores i els diumenges a les 10:20 del matí, a Bristol. Si el que volem es un combinat anada-tornada ens pot eixir per poc més de 42 euros.

Està molt be que per fi, quatre anys i mig després de la data d'inauguració per Carlos Fabra i Francesc Camps, el primer vol regular aterre a les pistes de la Vilanova, obrint així un futur, que, malauradament, es presenta molt, massa incert, ple d'angoixes, doncs no oblidem que d'una banda l'empresa canadenca Lavalin, la gestionària de la infraestructura, sembla va tenir, no fa massa temps, problemes amb la justícia per assumptes suposadament relacionats amb casos de corrupció i frau fiscal d'alguns dels seus màxims dirigents, a la vegada que el Banc Mundial va arribar a prohibir les activitats d'alguna de les seues filials.

D'altra banda, Ryanair ha estat en moltes ocasions capçalera als diferents mitjans de comunicació per la gran quantitat d'incidents i pràctiques irregulars que podien arribar a afectar la seguretat dels passatgers, tot i que des de l'empresa sempre s'ha dit que complixen estrictament el que marca la llei. Siga com siga, aquesta companyia seguix sent una de les aerolínies amb més queixes i reclamacions per part dels seus usuaris, i això, no és per ningú una bona carta de presentació.

I per rematar la situació, ho coneixíem aquesta mateixa setmana, la Comissió Europea està investigant d'una banda si van produir-se irregularitats en la concessió de la gestió a Lavalin, sobretot per comprovar si el cànon que la Generalitat Valenciana a d'abonar a l'esmentada empresa, 24,5 milions d'euros en els 9 primers anys de concessió, mentre que l'empresa canadenca queda exempta d'abonar el àanon fins que no supere els 1,2 milions de passatgers, cosa que no està previst s'aconseguisca abans de l'any 2029, complix les normes comunitàries o, pel contrari és del tot il·legal, investigació que, com a mínim resulta molt preocupant i, d'altra, si Ryanair ha obtés algun avantatge per operar al nostre aeroport.


Siga com siga, faig vots perquè aquest aeroport que ha estat més de 4 anys inaugurat i sense avions, a partir de hui tinga una activitat permanent i de mica en mica, amb voluntat i ben saber fer, puga tirar endavant; vullga Deú que no siga un mal presagi l'arribada justament hui, festivitat de la Verge dels Dolors, del primer avió regular. Per molts anys !!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada