La ciutat

La ciutat

dijous, 28 d’abril del 2016

Una alegria, un mal somni i un prec

 Des de sempre m'ha resultat curiós el seu nom: "Serradal", nom aplicat a uns terrenys del nostre terme, que de manera paral·lela, confrontant amb la mar, han estat durant molts anys terrenys de marjal, pantanosos i fons, lloc d'aiguamolls i senills, travessat per camins i caminets, essent el més important de tots el que pren el nom de la partida, i que s'estén des del nucli urbà del Grau fins al camí la Ratlla de Benicàssim.

De la mateixa manera que a un espai on predomina la sorra, se li anomena un sorral, una plantació de pereres s'anomena un pererar, una extensió plena de brossa un brosseral, o un lloc amb moltes pedres un pedregal, així, donada la naturalesa de la terra d'aquell indret, ensorrada, infèrtil, sorrosa, no és estrany que a aquella extensió de terra sorrosa se li anomenara sorrudal i, amb posterioritat es transformés en serredal i el definitiu serradal.

I per què direu parle jo hui del "Serradal"? Perquè el camí Serradal hui es noticia; l'alcaldessa ha anunciat que la setmana vinent s'iniciaran les obres de reasfaltat dels dos quilòmetres i mig del vial al seu pas pel nostre terme municipal.

Malgrat que un reasfaltat no hauria de ser noticia, la repavimentació d'un vial hauria de ser "cosa normal" i fins i tot programada amb temps pel servei de repavimentació de vials municipals, aquesta sembla té alguna cosa d'especial.

I què direu que té d'especial? Doncs d'entrada sembla que el cost: 440.000 euros, més de 73 milions de les antigues pessetes per "arreglar" 2.500 metres de calçada. Això a quan ix? Efectivament, vora 30.000 pessetes, 176 euros el metre lineal de camí.

És veritat que l'obra sembla necessària i que pot arribar a millorar i molt la seguretat dels usuaris, tot i que és un vial amb limitació extrema de la velocitat, i que serà difícil si el paviment està "perfecte" el no córrer massa. Qui anirà a 30 o 40 quilòmetres/hora? Si ara amb un asfalt deteriorat ja no es respecta, qui ho farà després?

Els veïns demanen la millora, i els veïns seran amb tota seguretat els primers que sofriran les conseqüències, a no ser, i digueu-me malpensat que, l'ajuntament mitjançant un radar o els "municipals" s'encarregue acabada l'obra -un bon moment doncs s'acosta l'estiu i el vial tindrà un augment considerable de trànsit-, de recaptar els 440.000 euros invertits mitjançant les corresponents denúncies...

El bon manteniment d'un vial és essencial per aconseguir que dure molt de temps. Ara es farà allò que tal vegada s'hauria d'haver fet fa temps, s'invertiran molts diners per no haver fet un senzill manteniment quan hi tocava.

Dues setmanes i reasfaltat fet, dues setmanes i 73 milions de pessetes menys a la malmesa caixa municipal. Quan tardarem a omplir-la? Una alegria pels veïns dels Camí la Plana, el Riu o el Senillar, un camí nou, sense clots, però que Déu no vulga es convertisca en un mal somni pels usuaris.


I un prec, siguem previsors, si s'ha de fer alguna rassa o forat, si s'ha de passar alguna tuberia o si s'hi han de col·locar trapes, que es faça abans del reasfaltat, no fos cas que, com ha passat en altres llocs, una vegada enllestit el nou asfalt, no passen massa dies en aixecar-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada