No, no ha estat una errada,
ja sé que en el transcórrer dels mesos, després del juliol i de l'agost ve el
setembre, però si al títol jo l'he saltat, ha estat perquè res té a veure
aquell títol amb la continuïtat dels mesos; si assenyale juliol, agost i també
octubre és perquè al llarg d'aquests dos mesos passats, i també ara en aquests
dies vinents d'Octubre, concretament entre el 6 i el 17, Adif Alta Velocitat,
anuncia novament que l'AVE entre Madrid i Castelló, deixarà de circular de
manera directa. Una notícia "gens innovadora" a la que castellonencs
i visitants ens estem acostumant i que fins i tot desperta més d'un somriure
irònic.
I és que el motiu és de
sobra conegut, les obres d'implantació de l'ample internacional en el tram
València-Castelló de l'anomenat Corredor Mediterrani, infraestructura que
afecta directament a la línia d'alta velocitat inaugurada el passat mes de
gener amb un ample dispositiu mediàtic per l'aleshores president del Govern
Central, el senyor Rajoy, i que des del primer moment no ha parat de causar
problemes i molèsties als viatgers, tant els usuaris de la línia pròpia com,
allò que és encara més trist, dels que empren el sistema de rodalies.
No diré que als responsables
d'ADIF no els hi preocupe la situació i les incomoditats que el procés els hi
suposa; és veritat que en la mesura del possible, cada vegada que hi ha hagut
una nova fase de les obres la companyia ha activat uns plans específics
d'atenció i informació en els mateixos trens i a les estacions afectades, fins
i tot va crear-s en el seu dia un equip de manteniment específic en el tram
València-Castelló, però no oblidem que l'arribada de l'alta velocitat a
Castelló ja va sofrir un retard d'11 anys respecte de la primera data donava
pel Govern, d'una infraestructura ideada el 2001 que va eixir a informació
pública el 2002 i que va anunciar-se el 2007 com a inici de la connexió.
Ara, després d'un bon grapat
reclamacions i molts euros retornats als viatgers pels retards acumulats en els
poc més de 6 mesos de funcionament, s'informa que els nous treballs es
realitzaran fonamentalment en horari nocturn, però la realitat és que entre el
6 i el 17 no circularan els AVE's entre Madrid i Castelló en el tram final a
partir de València i, si no vols caldo dues tasses, entre el 18 i el 28, més
del mateix, en dues de les quatre rutes diàries, i veurem que passa fins al 12
de novembre en què s'anuncia l'acabament d'aquesta nova fase de les obres.
Per això alguns dels usuaris
habituals d'aquests AVE's han rebut esperançats la notícia que s'ha fet pública
després de la trobada el passat dimecres del President de la Generalitat, el
senyor Puig, amb el President del Govern Central, el senyor Sánchez, del
Compromís d'obrir una ruta regular que connecte la base aeronàutica de la
Vilanova i Madrid, declarant aquella ruta com a OSP, és a dir, obligació de
servei públic, amb un aeroport, el de Castelló, operatiu a tots els nivells i
amb competència directa amb el tren.
11 anys va tardar a arribar
un AVE a l'estació de Castelló des que va anunciar-se la seua arribada, esperem
que no hàgem de tardar tant per què l'OSP Castelló-Madrid siga realitat i es
trobe ràpidament solució al que sembla és el principal problema, el seu
finançament i prompte tinguem la certesa de saber quina serà la companyia que realitzarà
el trajecte, i el que és més important encara, tinguem data fixa d'inici del
servei.
Una altra cosa serà la
qualitat del servei i el preu, aleshores podrem triar entre tren o avió, de
moment només tren i amb una velocitat que d'alta té molt poc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada