La ciutat

La ciutat

divendres, 5 d’octubre del 2018

Juliol, Agost i... Octubre, una velocitat que d'alta té molt poc.


 No, no ha estat una errada, ja sé que en el transcórrer dels mesos, després del juliol i de l'agost ve el setembre, però si al títol jo l'he saltat, ha estat perquè res té a veure aquell títol amb la continuïtat dels mesos; si assenyale juliol, agost i també octubre és perquè al llarg d'aquests dos mesos passats, i també ara en aquests dies vinents d'Octubre, concretament entre el 6 i el 17, Adif Alta Velocitat, anuncia novament que l'AVE entre Madrid i Castelló, deixarà de circular de manera directa. Una notícia "gens innovadora" a la que castellonencs i visitants ens estem acostumant i que fins i tot desperta més d'un somriure irònic.

I és que el motiu és de sobra conegut, les obres d'implantació de l'ample internacional en el tram València-Castelló de l'anomenat Corredor Mediterrani, infraestructura que afecta directament a la línia d'alta velocitat inaugurada el passat mes de gener amb un ample dispositiu mediàtic per l'aleshores president del Govern Central, el senyor Rajoy, i que des del primer moment no ha parat de causar problemes i molèsties als viatgers, tant els usuaris de la línia pròpia com, allò que és encara més trist, dels que empren el sistema de rodalies.

No diré que als responsables d'ADIF no els hi preocupe la situació i les incomoditats que el procés els hi suposa; és veritat que en la mesura del possible, cada vegada que hi ha hagut una nova fase de les obres la companyia ha activat uns plans específics d'atenció i informació en els mateixos trens i a les estacions afectades, fins i tot va crear-s en el seu dia un equip de manteniment específic en el tram València-Castelló, però no oblidem que l'arribada de l'alta velocitat a Castelló ja va sofrir un retard d'11 anys respecte de la primera data donava pel Govern, d'una infraestructura ideada el 2001 que va eixir a informació pública el 2002 i que va anunciar-se el 2007 com a inici de la connexió.

Ara, després d'un bon grapat reclamacions i molts euros retornats als viatgers pels retards acumulats en els poc més de 6 mesos de funcionament, s'informa que els nous treballs es realitzaran fonamentalment en horari nocturn, però la realitat és que entre el 6 i el 17 no circularan els AVE's entre Madrid i Castelló en el tram final a partir de València i, si no vols caldo dues tasses, entre el 18 i el 28, més del mateix, en dues de les quatre rutes diàries, i veurem que passa fins al 12 de novembre en què s'anuncia l'acabament d'aquesta nova fase de les obres.

Per això alguns dels usuaris habituals d'aquests AVE's han rebut esperançats la notícia que s'ha fet pública després de la trobada el passat dimecres del President de la Generalitat, el senyor Puig, amb el President del Govern Central, el senyor Sánchez, del Compromís d'obrir una ruta regular que connecte la base aeronàutica de la Vilanova i Madrid, declarant aquella ruta com a OSP, és a dir, obligació de servei públic, amb un aeroport, el de Castelló, operatiu a tots els nivells i amb competència directa amb el tren.

11 anys va tardar a arribar un AVE a l'estació de Castelló des que va anunciar-se la seua arribada, esperem que no hàgem de tardar tant per què l'OSP Castelló-Madrid siga realitat i es trobe ràpidament solució al que sembla és el principal problema, el seu finançament i prompte tinguem la certesa de saber quina serà la companyia que realitzarà el trajecte, i el que és més important encara, tinguem data fixa d'inici del servei.

Una altra cosa serà la qualitat del servei i el preu, aleshores podrem triar entre tren o avió, de moment només tren i amb una velocitat que d'alta té molt poc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada