És ben sabut ques una
banderola és un tipus de bandera. El seu origen són els estendards i penons
medievals que s'utilitzaven com a decoració quan tenia lloc un fet destacat a
la comunitat: un torneig o algun tipus de cerimònia.
En l'actualitat
s'utilitzen molt en publicitat exterior. Són suports allargats de lona sobre
els quals se serigrafien anuncis o missatges publicitaris. Les banderoles
s'exhibeixen en llocs públics i es col·loquen lligades a pals o fanals.
Els missatges impresos a
les banderoles sempre són breus, limitats per l’espai disponible, amb imatges
simples i eslògans publicitaris directes. En definitiva es tracta d'un suport
publicitari relativament barat, fàcil i ràpid de col·locar i que generalment es
retira al finalitzar l’impacte o la celebració que s’anuncia.
Per a aconseguir un
impacte més gran, s'acostuma a desplegar una sèrie d'elles en un entorn reduït,
ja siga una via d'accés, costat de l'edifici o als voltants del lloc de
celebració.
No sé si farà molts dies o
algunes setmanes, però jo no les havia vistes fins avui. Un conjunt de
banderoles penjades per l’ajuntament de Castelló al llarg de l’avinguda d’En
Ferrandis Salvador, a tocar de la platja del gurugú, anunciant a veïns i
forasters que la ciutat ha aconseguit mitjançant els Fons Europeus de
Desenvolupament Regional, el Fons FEDER, més de 20 milions d’euros per finançar
actuacions adreçades a promoure el creixement i l'ocupació, i com diu l’eslògan
que Castelló com a ciutat que mira a Europa tinga un futur més sostenible,
inclusiu, innovador i intel·ligent, aconseguint així “transformar Castelló”.
De totes les àrees
temàtiques possibles per invertir aquests milions, transports, TICs, energia,
recerca, innovació, rehabilitació urbana, reconversió industrial,
infraestructures socials, medi ambient, desenvolupament rural, pesca, turisme,
cultura, formació…, sembla que els 20 milions d’euros s’han de rebre en el
període 2018-2022 i que fins ara al costat de uns pocs quilòmetres de nous
carrils bici, algunes plataformes d’accessibilitat en autobusos i el nou pont
del riu Sec han estat les actuacions concretes realitzades i que la remodelació
del Parc de la Panderola del Grau és l’obra actual més emblemàtica.
Però el 2022 no està tan
lluny, el temps passa de pressa i de moment les banderoles anuncien que han de
seguir arribant milions des d’Europa, per fer front a projectes de gran
envergadura i desconeguts majoritàriament pel veïnat com l’adequació dels 10
quilòmetres del Caminàs, des de Lledó fins a Almassora, la transformació de la
Casa Municipal de Cultura en un centre de referència per a l'envelliment actiu
o la reforma integral del Mercat Central.
De moment i per impactar,
les banderoles serveixen perquè el govern municipal es faça propaganda, una
manera d’influir en l’opinió pública per tal d’aconseguir objectius ideològics,
ja que qui té la paella abraonada pel mànec pot fer anar l’oli per allà on li
convinga.
Banderoles
de "Transforma Castelló", una manera de fer-se de notar sense ser
indecents. Ja veurem en què quedarà tot.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada