Mantenir les tradicions és un repte que qualsevol societat o comunitat ha de procurar preservar. No és només un afany de nostàlgia o per fer memòria d'allò que l'ha portat fins on és ara, és sobretot un punt de seguretat a partir del qual construir un futur.
Un futur que necessàriament s'ha de nodrir del patrimoni cultural popular i tradicional comú, i així projectar-se amb noves tendències, matisos i/o enfocaments propis del moment actual que vivim cap a la construcció d'un bagatge comú que ens continue identificant com a col·lectiu únic, singular i inconfusible entre molts d'altres que lluiten, treballen i anhelen realitzar un procés similar.
Aquests darrers dies, en què l'esport per allò de les olimpíades és un dels protagonistes, hem viscut a Castelló uns fets, també relacionats amb l'esport, en aquest cas amb el futbol, dignes de tenir en compte.
Un que, vista l'eufòria de l'ascens al futbol professional de l'equip de la ciutat, no constitueix cap novetat, l'assoliment pocs dies després d'iniciar-se la renovació dels socis, de la rodona xifra de les 10.000 renovacions, i és que l'afició castellonenca és de les més incondicionals de tot el país.
L'altre, tenint també com a protagonista el Club Esportiu Castelló, ha suposat i supose tindrà encara més ressò, el canvi de nom de l'estadi, tot i que inicialment siga només per una temporada, anunciant-se que amb la incorporació com a patrocinador del club per la lliga 2024-25, de la plataforma SkyFi, d'imatges satel·litals i anàlis, amb seu als Estats Units, l'estadi passarà de ser "El Nou Castàlia" a "SkyFi Castàlia", estrena que es produirà al primer partit de Lliga d'aquesta temporada, el 25 d'agost, davant l'Oviedo.
Supose que aquesta no haurà estat una iniciativa atzarosa o individual, una "nova idea del senyor Voulgarirs" i que, s'emmarcarà dins l'estratègia polièdrica del president, i de la mateixa manera que els grans estadis estan sota el paraigua d'alguna marca comercial, ara el nostre Castàlia també tindrà la seua, patrocini que diuen ajudarà al creixement econòmic i esportiu del club i que ens donarà una projecció internacional, en ser aquella una empresa americana.
Ajuntar tradició i futur, esperança i il·lusió és, si les coses ixen bé, mantenir i fer afició i sembla que la idea amb aquest patrocini està a matar quatre pardals d'un tir, a saber: expandir la marca CD Castelló més enllà de les fronteres nacionals, vincular el nom a una empresa innovadora apropant la tecnologia a l'esport per aconseguir millors resultats, buscar la sostenibilitat financera i compensar el pla d'inversions projectat.
Idees sembla que hi ha, l'entrenador valent i agosarat s'ha guanyat ja l'afició, la plantilla de jugadors cada dia que passa creix amb incorporacions que mai ningú hauria imaginat, amb noms desconeguts pels aficionats de la Plana, com Jetro Willems, Brian Cipenga, Amir Abedzadeh, Mats Seuntjens, Kenneth Mamah o la cessió de Thomas van den Belt, una figura del Feyenoord.
Ara només falta una cosa, que la piloteta vulga entrar a la porteria contrària en cada partit, jugat fora o al "SkyFi Castàlia", més vegades que a la pròpia; en cas de ser així segur que tots estaran contents, propietari, entrenador, jugadors, ajuntament i aficionats i el club no deixarà de créixer.
Faig meu el desig que apareix al web del club: "Benvinguts a l'SkyFi Castalia, on el futur i la tradició es troben per crear una experiència única!" i pam, pam, orellut.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada