A tota pàgina s'anunciava el
passat cap de setmana al diari, “sense reparar en gastos” com diem al meu
raval, i és que l'anunci, a tot color, no ha de resultar econòmic per les més
que buides arques de la Generalitat.
Forma part de la campanya que des
de mitjans del mes passat i fins el 19 d'aquest desembre i amb el títol genèric
de "Quin comboi !!!”, ha ficat en marxa el senyor Ciscar, des de la Conselleria
d'Agricultura del Govern Autonòmic, amb la finalitat de promocionar el consum
de fruita de temporada en general i en particular del caqui de la Ribera del
Xuquer de la varietat roig brillant, conegut popularment per Persimon, la
magrana mollar d'Elx i els cítrics valencians, especialment la taronja.
Una campanya a la que es dota amb
500.000 euros per deixar manifest a tots els valencians que hem de defensar
allò que és nostre. en tots els aspectes, començant per consumir els nostres
productes, maquillant així els efectes desastrosos que pot suposar per la
maltreta agricultura valenciana el vet rus.
És veritat que allò que no es
promociona difícilment es ven, i que fer-se propaganda en els mitjans de
comunicació, ja siguen escrits, on-line, ràdio o televisió no ha de resultar de
bades, però gastar-se mig milió d'euros al que cal afegir 135.000 euros més per
promocionar el consum d'aquestes fruites a les escoles, superant així els 105
milions de les antigues pessetes, en una simple campanya propagandística,
considere són massa diners, més quan per defensar els interessos de
l'agricultura valenciana i reclamar un millor tracte dels nostres productes hi
ha diferents canals europeus al nostre abast.
Pense que no s'han fet les coses
be per part dels nostres representants a Europa, per part d'aquells encarregats
de vetlar pels interessos agraris valencians a Bruseles, i ara, el Govern el
que vol és, amb aquesta, per mi desafortunada campanya, maquillar els
desastrosos resultats que es veuen vindre, davant la prohibició dels russos,
minimitzant la més que real caiguda de la demanda exterior que estan sofrint
ara i en els darrers anys, aquests i altres productes del nostre camp, cas del
raïm de temporada o de les ametles per citar-ne alguns.
De poc servirà que ens gastem els
diners que no tenim repetint-nos a nosaltres mateixa fins la sacietat que "Som qualitat"
ací teniu una mostra, si no saben vendre els nostres productes per tot el món.
I si desafortunada em sembla la
campanya, més desafortunat encara em sembla el nom elegit: comboi, doncs en un
sentit literal vol representar un conjunt de vehicles que van en una mateixa
direcció i que em du a la memòria les imatges televisives de les caravanes de
vehicles de qualsevol guerra actual; també, si voleu, podem considerar el mot,
en un sentit col·loquial, com sinònim de festa, de sarau, d'ilusió i de
passar-ho bé i, ja em direu, en els temps actuals i les dificultats a les que
hem de fer front, dia sí, dia també, com hem de tenir el cos per festes...
Un comboi que s'espandix i que a
tots ens envolta i al que haurem de fer front també amb els nostres impostos.
Marketing en la política valenciana, tu i jo, "Som Comunitat".
Si, Som Comunitat sense bancs propis, sense televisió pública, amb problemes
greus al camp isense una agricultura rendible amb conesqüències negatives...
ale xiquets, quin comboi!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada