Si el Teatre Gran, així en
majúscules, en l'actualitat i per mor de la crisi econòmica, malauradament
passa per una època de letargia, les formes breus, sembla tenen una estima
sostinguda i constituïxen una font d'inspiració pels creatius del segle XXI.
Són bastants els autors i actors
que en aquests moments opten per l'eficàcia i condensació expressiva de les
peces breus, per trencar no tant sols en els esquemes del teatre comercial, si
no també amb el teatre crític de caràcter social, decantant-se per un teatre
que com a primer objectiu es planteja ser distracció, ser festa.
I amb aquesta línia naix, de la mà
de “La ravalera teatre”, equip creatiu castellonenc format per tres joves de
casa nostra, Laia Porcar, Núria Vizcarro i José M. Albinyana, la I Fira de
Teatre Breu de Castelló, projecte que veu la llum amb la pretensió de portar
aquest teatre breu del que parlàvem abans, als carrers de Castelló, propiciant
la representació de cinc peces en continuïtat en cinc espais diferents, peces i
llocs que deixen de ser privatius, invisibles, i per unes hores es converteixen
en espais plens de paraules, llums i personatges de ficció.
Cadascuna de les peces que
conformen “la fira” són inèdites i creades expressament per ser representades
en espais concrets i prenen forma de la ma de dos actors, en cadascuna d'elles,
de manera que, en total parlem de 5 obres, 10 intèrprets diferents en 5 espais
únics.
Noyerma, Duelo de Tastavins,
Aristóteles y Batman, Madres i La Teràpia, són les 5 obres de 15 minuts de
durada cadascuna, amb temàtiques que van des del desig per tenir i la vida
rutinària sense futur, fins el tractament de fòbies amb temàtica innovadora,
passant per una competició de tastavins, una conversa entre dos desconeguts o
una trobada generacional.
Cinc companyies La Inestable, La
Medusa, Teatro de Cajón, La Ravalera i Juego de Damas, amb Amanda Aguilella i
Alberto Esliman, Sonia Alejo i Tomás Ibáñez, Jordi Collado i Marc Escrig, Laia
Porcar i Mari Rubio i Esther Ramos i Marta Vicente, com a actors i actrius que
donen vida a la ficció.
I que dir dels cinc espais?
Simplement que tots cinc tenen un caràcter històric i emblemàtic, responent a
la tradició de la ciutat: La casa dels Vallés. barons de la Pobla, a l'antic
carrer de l'Aigua, clar exemple del barroc castellonenc del XVIII, el saló de
la llar de foc de l'antic Palau dels Tirado, actual Casino Antic, la Casa dels
Òrfens, antiga casa del Bisbe Climent, la capella dedicada a la Verge del Lledó
a l'antiga casa Asil del carrer de Vora Sèquia i la casa pairal de la família
Pardo al carrer d'Amunt, edifici inclòs en el catàleg del pla específic de
protecció del centre històric. Tot un luxe.
Ahir va fer-se l'estrena, hui, Dia
Mundial del Teatre, continuaran les representacions, demà serà la cloenda,
encara esteu a temps, cultura i teatre contemporani, gran teatre en espai menut
i públic molt directe, teatre com a generador de canvi...jo, ja tinc les
entrades!!!.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada