Transparència Internacional (TI) es l'única organització no governamental a escala universal dedicada a combatre la corrupció, actuant sobre la societat civil, el sector privat i els governs en una ampla coalició global.
Abasta les diferents
facetes de la corrupció, tanta a nivell local, autonòmic, com nacional i
internacional, en el marc de les relacions econòmiques, comercials i
polítiques. A nivell de política local, els capítols de Transparència
Internacional incidixen en el benefici d'una major transparència i de
l'acompliment del principi de rendiment de comptes.
Tal vegada per això o
perquè així ho demana i s'establix en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés
electrònic dels ciutadans als Serveis Públics i la Llei 19/2013, de 9 de
desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, el
consistori castellonenc, el nostre ajuntament, té “penjada” a un apartat del
web municipal, una informació estructurada en sis apartats o categories,
mitjançant la qual, qualsevol ciutadà, pot conèixer i obtenir informació sobre
la pròpia Corporació Municipal, l'organització de l'Ajuntament, contractacions
i costos dels serveis públics, així com informació en matèria d'urbanisme,
obres públiques i medi ambient.
És molta la informació
que pot consultar-se i de tota ella, alguna realment resulta molt i molt
curiosa, com per exemple la relació individualitzada de càrrecs de confiança de
l'Ajuntament amb l'import individual de les seues retribucions.
Quantes diríeu eren a
la fi de mes de setembre del 2013 les persones que conformaven aquest personal
eventual? I més encara, quants diners es destinen per pagar el treball
d'aquestes persones? No cal que ho busqueu, ja ho he fet jo: 20 persones amb
unes despeses en total mensuals de 28.122,35 euros, des del Cap de Gavinet de
l'Alcaldia fins el darrer dels Auxiliars dels diferents grups municipals.
Més curiositats:
Quants efectius diríeu tenim a la nostra policia local? Si, conteu-los tots, intendents, inspectors, oficials i agents... 100?
més, 200? més... exàctament 278. I bombers? En total 124 i AMU's? A peu de carrer 45.
Tal vegada un dels
apartats que resulta més curiós és aquell que especifica el nombre de vehicles
oficials adscrits a l'ajuntament i agrupats en 9 categories; destinats a
l'alcaldia, als funcionaris i a la corporació: 6, a l'agricultura, -supose
serà pels guàrdies de camp- 13,
a les diferents brigades municipals 35, a urbanisme i serveis
públics 9, a
mobilitat urbana 8, a
protecció civil 4 i SAMU 2, als bombers 17, i al servei de policia local 71,
total... 166, de tots ells, per mi, els més curiosos han resultat ser 4
ciclomotors “vespino” adquirits el 2003. I quin diríeu són els més antics de
tots i on estan destinats? Un camió autobomba i un camió autoescala “Magirus”,
adquirits el 1967 i 1968 respectivament i destinats, naturalment, al servei
dels bombers.
També resulta curiós
poder consultar els pressupostos de l'Ajuntament, del Patronat d'Esports, de
Festes o de Turisme, així com els detalls dels pagaments realitzats i aquells
que resten pendents, encara que com dic, moltes d'aquestes dades corresponen,
en molts casos a l'any 2013.
Un altre apartat que
resulta interessant és aquell que fa referència al Pla General d'Ordenació
Urbana i les seues diferents modificacions, així com aquell que reflectix els
plecs i els criteris de licitació de les obres públiques, o com, per exemple,
van repartir-se l'any 2014 els 48.700 euros que el negociat de cultura va
destinar a subvencionar les diferents associacions culturals que van realitzar
activitats al nostre poble.
I així podríem seguir,
però crec és millor que cadascú s'endinse en allò que més l'interesse, per això
us deixe l'enllaç corresponent... de segur trobareu aquestes i altres moltes CURIOSITATS MUNICIPALS,
de veritat, paga la pena.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada