La ciutat

La ciutat

dijous, 30 de juliol del 2015

Som "de tercera"...

 I sembla que seguirem sent-ho per una llarga temporada, i no estic referint-me, com podríeu pensar pel títol, a la categoria en la que el nostre històric Club Esportiu Castelló seguirà competint en aquesta nova temporada; no, res té a veure allò al que vaig a referir-me amb el món esportiu, tot i que sí, naturalment, afecta i de gran manera al meu estimat poble, a Castelló.

I és què després de transcorreguts més de vint-i-tres anys des de l'inici de l'Alta Velocitat Espanyola, línia Madrid-Sevilla, després d'aconseguir ser el primer país d'Europa i el segon del món en nombre de quilòmetres en explotació, més de 3.000, i d'haver invertit més de 45.000 milions d'euros, a Castelló, a dia d'avui, finals de juliol del 2015, encara no arriba l'AVE.

Tot i que el Pla Estratègic d'Infraestructures i Transports 2005-2020 del Ministeri de Foment del Govern Nacional, proposava un “Corredor Mediterrani”, una línia d'Alta Velocitat entre la frontera francesa i Almeria per tota la costa,va trobar-se prompte amb dificultats per l'electrificació i les diferents amplàries de vies necessàries per mercaderies i passatgers, de manera que allò que tot havia de ser “flors i violes”, ha anat convertint-se amb el pas del temps en retards i més retards.

Va ser a la fi de l'any passat quan la ministra de foment visitant les obres de reconversió de l'actual llit de vies d'ample ibèric a un doble d'ample ibèric i internacional, va anunciar que l'Alta Velocitat arribaria a Castelló a la fi del 2015, tanmateix no va anunciar que “arribaria coix”, o que seria “un AVE de tercera divisió”, doncs ahir mateix va fer-se públic que l'AVE entre València i Castelló tant sols podrà circular per una via, de manera que tant els trens que hi vagen en direcció València com els que hi provinguen d'aquella ciutat en direcció Castelló hauran de fer-ho en la mateixa via, amb la incomoditat que això suposa per uns desplaçaments efectius, còmodes i segurs.

No volem ser els castellonencs ciutadans de tercera divisió en matèria d'infraestructures, ja ho som molt al nostre pesar en futbol, no volem ser enganyats constantment pel Ministeri de Foment, volem i exigim que es rectifique aquest canvi de plans de darrera hora, que no s'implante l'amplària internacional tant sols en una única via, doncs això portaria com a conseqüència afegida una paralització i modificació dels trens de rodalies, un pas endarrere en la connexió directa i en aquests moments prou fluida entre València i Castelló.

Senyora Pastor, després de tants milions invertits, després de tants anys transcorreguts, després de tantes promeses incomplides, els castellonencs no ens mereixem aquest tracte, ens mereixem més respecte; l'arribada de l'Alta Velocitat a Castelló no és un caprici, és una necessitat.

Pensem que estem front a una falta de voluntat del Govern Central, del Partit Popular, no volent pensar que aquesta decisió siga fruit “d'una rabieta” per haver perdut el govern de la Comunitat. Però estiga segur senyor Rajoy que si no es rectifica i el seu govern seguix endavant amb aquesta modificació, de segur ho pagaran i molt car a les properes eleccions generals que, estan, com tots sabem a menys de mig any vista. No som els castellonencs menys que els andalusos, castellans o gallecs. Volem ser també “de primera”.

Senyora Consellera d'Obres Públiques de la Generalitat, siga vostè valenta i demane al Secretari d'Estat d'Infraestructures allò que és legítim, que els empresaris, autoritats locals i si és precís el poble sencer en manifestació al carrer, eixirem a cridar ben fort que l'obra s'execute tal i com estava previst fer-ho inicialment i sembla del tot lògic, amb dues vies amb amplària internacional. Res de pertànyer a cap categoria inferior.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada