I sembla que seguirem
sent-ho per una llarga temporada, i no estic referint-me, com podríeu
pensar pel títol, a la categoria en la que el nostre històric Club
Esportiu Castelló seguirà competint en aquesta nova temporada; no,
res té a veure allò al que vaig a referir-me amb el món esportiu,
tot i que sí, naturalment, afecta i de gran manera al meu estimat
poble, a Castelló.
I és què després de
transcorreguts més de vint-i-tres anys des de l'inici de l'Alta
Velocitat Espanyola, línia Madrid-Sevilla, després d'aconseguir ser
el primer país d'Europa i el segon del món en nombre de quilòmetres
en explotació, més de 3.000, i d'haver invertit més de 45.000
milions d'euros, a Castelló, a dia d'avui, finals de juliol del
2015, encara no arriba l'AVE.
Tot i que el Pla
Estratègic d'Infraestructures i Transports 2005-2020 del Ministeri
de Foment del Govern Nacional, proposava un “Corredor Mediterrani”,
una línia d'Alta Velocitat entre la frontera francesa i Almeria per
tota la costa,va trobar-se prompte amb dificultats per
l'electrificació i les diferents amplàries de vies necessàries per
mercaderies i passatgers, de manera que allò que tot havia de ser
“flors i violes”, ha anat convertint-se amb el pas del temps en
retards i més retards.
Va ser a la fi de l'any
passat quan la ministra de foment visitant les obres de reconversió
de l'actual llit de vies d'ample ibèric a un doble d'ample ibèric i
internacional, va anunciar que l'Alta Velocitat arribaria a Castelló
a la fi del 2015, tanmateix no va anunciar que “arribaria coix”,
o que seria “un AVE de tercera divisió”, doncs ahir mateix va
fer-se públic que l'AVE entre València i Castelló tant sols podrà
circular per una via, de manera que tant els trens que hi vagen en
direcció València com els que hi provinguen d'aquella ciutat en
direcció Castelló hauran de fer-ho en la mateixa via, amb la
incomoditat que això suposa per uns desplaçaments efectius, còmodes
i segurs.
No volem ser els
castellonencs ciutadans de tercera divisió en matèria
d'infraestructures, ja ho som molt al nostre pesar en futbol, no
volem ser enganyats constantment pel Ministeri de Foment, volem i
exigim que es rectifique aquest canvi de plans de darrera hora, que
no s'implante l'amplària internacional tant sols en una única via,
doncs això portaria com a conseqüència afegida una paralització i
modificació dels trens de rodalies, un pas endarrere en la connexió
directa i en aquests moments prou fluida entre València i Castelló.
Senyora Pastor, després
de tants milions invertits, després de tants anys transcorreguts,
després de tantes promeses incomplides, els castellonencs no ens
mereixem aquest tracte, ens mereixem més respecte; l'arribada de
l'Alta Velocitat a Castelló no és un caprici, és una necessitat.
Pensem que estem front a
una falta de voluntat del Govern Central, del Partit Popular, no
volent pensar que aquesta decisió siga fruit “d'una rabieta” per
haver perdut el govern de la Comunitat. Però estiga segur senyor
Rajoy que si no es rectifica i el seu govern seguix endavant amb
aquesta modificació, de segur ho pagaran i molt car a les properes
eleccions generals que, estan, com tots sabem a menys de mig any
vista. No som els castellonencs menys que els andalusos, castellans o
gallecs. Volem ser també “de primera”.
Senyora Consellera
d'Obres Públiques de la Generalitat, siga vostè valenta i demane al
Secretari d'Estat d'Infraestructures allò que és legítim, que els
empresaris, autoritats locals i si és precís el poble sencer en
manifestació al carrer, eixirem a cridar ben fort que l'obra
s'execute tal i com estava previst fer-ho inicialment i sembla del
tot lògic, amb dues vies amb amplària internacional. Res de
pertànyer a cap categoria inferior.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada