La ciutat

La ciutat

dissabte, 12 de setembre del 2020

Serà útil a la CR-149?


Aquesta va ser la pregunta que vaig fer-me la vesprada d'ahir
quan, en un dels meus habituals passejos estiuencs, vaig trobar-me'l de cara allí, enmig del no-res. Però, anem a pams...

La CV-149 és una carretera de nova construcció, inaugurada el 2007, que pertany a la xarxa de la Generalitat Valenciana, creada per desembossar l'antiga N-340 entre Castelló i Benicàssim, sobretot a l'època estiuenca. Pel marge esquerre direcció Benicàssim i per donar seguretat a ciclistes i vianants senderistes, va crear-se paral·lelament una via ciclista la CR-149. Una cicloruta que iniciant-se en una glorieta a la ronda nord, s'endinsa avançant per tot el terme .


Aquest carril-bici
segregat de la via principal mitjançant una tanca tot i ser molt freqüentat no disposa de serveis complementaris com punts d'aigua potable, alguna zona d'ombra per descans o panells explicatius de la fauna i flora, o de les característiques de les zones agrícoles que travessa, elements que sens dubte, ajudarien a donar-li major "categoria".

Però, vet per on, aproximadament al quilòmetre cinc, després de creuar la rotonda que distribueix diferents eixides a Sant Francesc de la Font, a la urbanització de la Font de la Reina o a l'enllaç ferroviari d'accés al port de Castelló, i abans de la rotonda "de la ratlla", separació dels dos termes municipals, de sobte, enmig del no-res, al costat de la ruta, et trobes amb un flamant contenidor de residus orgànics, d'aquells que en els darrers dies s'estan col·locant als carrers de la ciutat.

Pensant amb certa lògica que la proposta del regidor municipal de reciclatge i gestió de residus d'apostar per l'ampliació de la recollida selectiva, amb la compra i repartida de més 1.000 contenidors per tota la ciutat, amb una inversió que supera el milió i mig d'euros, supose, també haurà inclòs un estudi de les necessitats i de les seues ubicacions, em sembla del tot incomprensible s'haja decidit aquella ubicació pel contenidor de grans dimensions, amb pedal i palanca, que, malgrat haver-se anunciat ja l'inici del procés de recollida, encara es trobe  precintat i fora de servei.


És aquest un model de contenidor, Oval-2000, que la mateixa empresa fabricant la madrilenya Contenur, afirma estar dissenyat per integrar-se "a la ciutat" i és que amb més de 100 quilos de pes i 2000 litres de capacitat, inicialment no sembla útil la seua ubicació en espais on, se suposa, ha de tenir un nul o escàs ús.

És veritat que en una distància no massa gran, trobem disseminats tres o quatre habitatges rurals, que supose estaran ocupats només uns pocs mesos a l'any, en temporada estiuenca, i que poden emprar, o no, el contenidor, però poca cosa més, ja que com és de suposar, ni els molts ciclistes ni els pocs caminants que recorrem la CR-149, per les característiques dels desplaçaments, som potencials usuaris d'aquell.

Si la utilitat és la capacitat que té un objecte, una cosa, de servir o de ser profitosa per una finalitat determinada, dubte i molt que, aquest contenidor d'orgànics que algú ha decidit "deixar" en aquell indret tinga cap utilitat i vinga a cobrir cap necessitat, això sense pensar que, per la seua ubicació, fàcil accés, i cap vigilància, puga ser objecte de vandalisme i haja de ser retirat en dates pròximes per "estar trencat" o trobar-se en el seu interior, no només orgànics, sinó tota classe de residus.

Senyor Ignaci García, regidor responsable, no dubte tinga vosté, com a cap de l'equip de distribució de contenidors en els diferents espais, les seues raons per ubicar-lo en aquell indret, però jo, tractant de trobar-les em resulta del tot incomprensible i al·lucinant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada