Aquesta setmana que hui tanquem s’han complit 54 i 25 anys respectivament de dos moments, dos esdeveniments recordats pels veïns de manera molt diferent. La inauguració el 20 de febrer de 1971 de l’edifici de la Pèrgola del Parc de Ribalta, i tot just l'endemà 21, però de l’any 2000 de la nova estació de trens.
Dos moments importants pel
desenvolupament de la ciutat i que, ara vistos des de la perspectiva temporal,
deixen molt a desitjar, ja que no han complit de bon tros les expectatives
generades.
La darrera notícia feta
pública per l’equip de govern municipal, tot just el mes passat, feia
referència a l’aspiració de l’ajuntament de captar 6 milions d’euros dels fons
europeus i, destinar part d’aquells diners a la reforma de l’edifici, a la
vegada que s’està a l’espera de què es faça realitat la inversió acordada fa
tot just un any amb l’anterior conseller de cultura de la GVA, el senyor
Barrera, aportant uns diners per desbloquejar la reforma i redissenyar el
projecte. I així estem i el temps passa…
I que dir de l’estació de Renfe? No vull parlar hui ni de les goteres que es colen quan plou, ni dels continus problemes del trànsit ferroviari, ni de la suspensió i retards de les línies de rodalies…, vull centrar-me en allò que directament és qüestió municipal, el problema d’aparcar als seus voltants.
Des del moment de la
inauguració ja es veia, l’entorn de l’estació era del tot insuficient per
acollir els vehicles particulars dels viatgers. Va tardar-se un bon grapat
d’anys, més de 20, en buscar una solució que, a més a més va ser qualificada de
“provisional”. L’any 2023 va inaugurar-se una primera fase d’un espai
d’estacionament, invertint-se més de 450.000 euros, però que malgrat que la
necessitat d’aparcament no ha tingut l’impacte que s’esperava. Les raons són
més que evidents, d’una banda, falta senyalització que indique la seua
existència, de manera que si no se sap on està, si no és fàcil de trobar, no
s’usa; i de l’altra, que no es veu perquè ni està prop de l’estació ni és
accessible, sobretot si vas amb maletes.
Ara, el passat dijous
l’alcaldessa i la presidenta de la Diputació van presentar “in situ” una nova
ampliació i remodelació de l’aparcament als voltants de l’estació amb una
inversió que supera els 650.000 euros. Esperem que tinguen millor sort, que
hagen aprés del que no cal fer i que, a més de crear nous espais on deixar els
vehicles, es cree també una xarxa viària que a la vegada que distribuïsca el
trànsit rodat, facilite l’accés a peu fins a la zona d’aparcament.
La ciutat necessita modernitzar-se. L’edifici de la Pèrgola pot presentar moltes possibilitats, un nou espai polifuncional és possible a la vegada que pot, reduint-se el seu volum i incorporant més espais a l’aire lliure, buscar una integració amb l’entorn, tot és qüestió de voluntat.
D’altra banda, si volem
fomentar l’ús del tren, evidentment calen millores en les infraestructures
ferroviàries, però també accions, fetes amb cap, que faciliten l’accés a
l’estació.
Són reptes que hui, aquesta
mateixa setmana han tornat a ser protagonistes dels comentaris a peu de carrer.
Cal aprendre de les errades dels temps passat i mirar, amb els peus a terra, al
futur que ningú coneix. Necessitem alguna cosa més dels nostres governants,
alguna cosa més que paraules, necessitem fets i realitats i que, sobretot,
aquests siguen encertats. Per això vam votar-los!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada