La ciutat

La ciutat

dimecres, 16 de juliol del 2014

Vell-novell



Avui, aquells que em llegiu, m'haureu de permetre una llicència, si, també una mostra de vanitat personal, però segur que ho comprendreu. Ara revelaré el secret anunciat ahir: avui  fa 20 anys que feia 20 anys que tenia 20 anys, avui faig 60 anys, i és que no tots els dies es fan anys i menys encara 60 !!!

Una edat considerable per una persona afortunada com jo, que estima i es sent estimada, a qui la salut acompanya sense daltabaixos i que de feina fins aquest moment no me n'ha faltat, i com que estic convençut que em queda menys vida per endavant de la que porte viscuda, açò m'obliga a ser selectiu i a partir d'ara reivindicar si es possible amb més força, una vida llarga i tranquil·la, aspirant a continuar sent feliç i fent-ho possible, o si més no intentant-ho, també a aquells que m'envolten.

La vida seguix i tot i que he escoltat moltes vegades que un home de la meua edat, és un home gran, jo em sent com sempre. Potser la gràcia de la vida siga la imprevisibilitat, aquell no saber que passarà demà i afrontar-ho de cara.

Com deia el mestre Carles Salvador  “He dedicat les hores més intenses / a l'infantil i clar ensenyament / i he procurat als xics amples defenses / per a una vida sana i independent.” podeu llegir si us ve de gust tot el poema complet punxant ací  POEMA

A partir d'ara, seguiré plantejant-me nous reptes doncs aquesta la meua edat recent estrenada crec és força interessant, encara tinc prou marxa i sobretot bon humor, veig la vida d'una manera que no m'espante de res i crec se riure fins i tot de mi mateix.

Quan vaig acomplir-ne 40 van recordar-me allò del castellà “De los 40 para arriba, no te mojes la barriga”, recordant-me que entrava a la maduresa, ara realment em senc jove però madur i com d'activitat no hi ha mai prou, intentaré que aquesta continue omplint la meua vida; em trobe disposat a viure intensament la dècada que ara s'obri al meu davant.

I tindre 60 anys és el fet que  fa possible que puga veure en perspectiva el que han aconseguit els fills que ja estan a la dècada dels 30, per la qual cosa, tindre 60 anys és tenir-ne dues vegades 30, o vist d'una altra manera, molta joventut acumulada...

Estic convençut que aquesta dècada que hui estrene, ha de suposar un nou repte, tot i que incert, però amb avantatges i problemes, però que caldrà viure amb plenitud, per això pense que la vida ha de continuar també a partir d'ara mateix, i podeu estar-ne segur que, si seguisc contant amb la vostra amistat, continuaré donat-vos molta, molta, guerra encara...

Tinc molt per fer, tinc molt per viure, tinc molt per estimar... comence a fer-me vell però em sent a la vegada novell, d'una banda sense experiència en aquesta edat i d'altra no-vell, tot just a l'extrem oposat de la vellesa, es a dir, jove, o si més no un veterà d'esperit jove, entusiasta carregat d'optimisme que que gaudeix de la vida.

1 comentari: