El Tribunal Superior de Justícia
de la Comunitat Valenciana va anul·lar en el seu dia el projecte del pas del
TRAM per parc de Ribalta, una vegada ja executades les obres, mitjançant una
sentència en la que es podia llegir allò de “el Tram no respecta les característiques
i valors essencials del jardí” o allò de “altera l'estructura urbana i
arquitectònica del conjunt”.
L'equip de Govern municipal davant
el revés i recolzat pel govern autonòmic, va apel·lar al TS, al Tribunal
Suprem, qui, “si no vols caldo, dues tasses”, va confirmar la il·legalitat de
la plataforma i pas del tramvia pel parc, desestimant el recurs de cassació
contra la sentència inicial.
Tot i això, la Conselleria
d'infraestructures, Territori i Medi Ambient, amb la veïna de la Vall d'Uixó al
capdavant, la consellera Isabel Bonig, va assegurar en el moment en què va
inaugurar-se la línia 1 del Tram fins el Grau, que el troleibús circularia per
la via reservada per aquest mitjà a la plataforma del Ribalta i que, per
fer-ho, elaboraria un document estratègic, amb un pla especial de protecció de
la zona.
I el temps va anar passant, el
TRAM va fer-se familiar al centre del poble i, directament proporcional als
problemes que els vehicles anaven ocasionant, augmentava la intranquil·litat de
l'equip de govern municipal en veure que “la fase” d'allò que havia de fer-se
des de València, d'allò que la Consellera Bonig va considerar bàsic per
desbloquejar la situació, no es realitzava de cap manera i que la demora de la
conselleria impedia definitivament a la municipalitat, en aquesta legislatura,
aprovar el pla especial del Ribalta tal i com tenia previst. Un nou fracàs de
l'equip de govern municipal? Jutgen vostés mateixa.
Ara, hui, es fa pública una
noticia que, de segur, afectarà i molt el nostre govern municipal a l'impedir
que el pla especial de Ribalta puga aprovar,-se ja, i cas de fer-ho possible no
serà fins l'any 2016, doncs s'ha exclós de la reunió de hui de la conselleria
l'aprovació de l'informe d'avaluació ambiental que semblava podia realitzar-se,
pendent des del 2005 i el conseqüent aplaçament per part de la Conselleria de
Territori de l'entrada en vigor del programa de protecció i per tant, del
possible pas del bus guiat per l'andana del passeig.
Venen eleccions i sembla que la
que es perfila com a número dos del govern Valencià pel Partit Popular, no vol
“cremar-se” abans d'hora i encabotar-se en un pla que, vist des de fora, cada
vegada resulta més inviable.
Que passarà ara? Davant les
sentències que n’impedeixen el pas, cal buscar una alternativa lògica. Cal
desmuntar el passeig central? No crec, l'obra feta s'ha de quedar, però cal una
nova alternativa; mentre el PP rebutja un TRAM que no passe pel Ribalta,
després de gastar-se més de 100 milions dels nostres euros, cal que els tècnics
municipals busquen alternatives possibles i, així, algun dia, prenent decisions
tècniques i no polítiques es puga arribar a un consens.
I què passarà si a les properes
eleccions no hi guanya el PP? Què passarà si la vara de comandament municipal
recau en un líder d'algun grup de l'oposició que s'oposen obertament al pas del
tram pel Ribalta? Quedarien sense efectes els plans de l'equip de govern
actual? Amb total seguretat. Només el Tram podrà passar pel Ribalta si, el
regularitza algun dia el pla especial que proposa el PP, però que cap altra
força política recolza.
Ja no hi ha marge per actuar abans
de la cita electoral, el temps se'ls hi ha tirat al damunt al partit del govern
i ara, en la perspectiva que donen les enquestes, molt em tem que de pla especial
res de res.
Passarà?, no passarà? Esperarem a
veure que "passa" el 24M i que determina el nou consistori local, futur incert i
a la vegada interessant el del pas o no pas del Tram pel Ribalta...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada