De la campanya he de dir que
m'agrada la idea, el conjunt de lletres corpòries, la base de molsa i els
guarniments florals, així com la informació que a la banda del darrere podem
trobar sobre les principals activitats programades per aquest mes de maig per
les diferents regidories de l'equip de govern.
Però dir que m'agrada la
idea no vol dir que m'agrada tot. Crear emocions, impactar, sorprendre i tot
això en diferents espais amb data de caducitat des del precís instant del seu
naixement és "una cosa innovadora", una forma d'entendre i valorar la
bellesa, un concepte que sempre han perseguit artistes, poetes, músics,
jardiners, floristes... comerciants. I això, cal dir-ho, és bonic, i ho és
especialment per la seua curta i fugaç existència, el fet que allò no siga
etern, si més no és un "buf d'aire que s'esfuma".
Ara bé, quin nom direu que
se li ha donat a aquestes composicions florals i resum de programació? Doncs jo
ja n'he vist tres: "pop-up", "jardins efímers" i tòtems, i
he de dir-vos que cap dels tres m'agrada.
Un "pop-up" és una
finestra emergent, breu, fugaç, transitòria, momentània amb la finalitat
d'impactar i sorprendre, però és un terme informàtic gelat, fred... Una
finestra nova que apareix de sobte a la pantalla de l'ordinador. El fet que la
campanya "salte" als carrers d'una manera imprevista i espontània,
d'ací el terme "pop up", com les finestres que s'obren a Internet
durant un període de temps concret, és això si, una estratègia de màrqueting,
però no us sembla massa tècnic? Fins i tot, per mi, massa esnob.
I que em dieu de jardí
efímer? Un jardí és un lloc on es conreen flors i plantes ornamentals,
generalment destinat a l'esbarjo. Hem conegut el jardí persa, el medieval, el
zen, el d'aigua, els penjants... I ara els efímers. Es tracta d'una composició
de plantes de diferents textures, colors i mides, mitjançant una plantació harmònica
i res més. Anomenar jardí a un espai urbà de tres per dos metres amb unes
quantes plantes, és fins i tot una mica pretensiós.
I si no m'agrada
"pop-up" ni "jardí efímer" menys encara la tercera versió:
"tòtem", doncs no hi ha cap referència directa amb una escultura
tallada en fusta ni tampoc cap senyal de les que s'empren per a indicar en les
diferents parades del transport públic les diferents línies, parades i horaris.
La proposta vol cridar
l'atenció sobre la capacitat de sorpresa entre els visitants al comprovar
l'ampla oferta que la ciutat ofereix en aquest primaveral maig, per això tot un
encert el "Castelloh!", però poca imaginació per trobar un nom per
als panells decoratius i informatius primaverals, tot i que reconec que no és
tasca gens fàcil...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada