Fa quasi un parell d'anys,
concretament el 27 de febrer del 2016, dia gran de la província, publicava el
diari "Mediterraneo" un article d'opinió especial, signat pel
president de la Diputació, el senyor Moliner, titulat "Som de
Castelló!", on va cridar-me l'atenció la frase que obria l'escrit i que
textualment deia: "Les bones històries són les que deixen una dolçor en la
memòria". I és veritat, vaig pensar en aquell moment i segueix pensant
ara, que tenia raó.
Tanmateix ara, dos anys
després, aquella frase sembla s'està tornant en la nostra contra i la gran
notícia que havia de suposar l'arribada de l'Alta Velocitat a la nostra ciutat,
allò que havia de ser una bona història, s'està convertint en tot un maldecap i
el que és més greu encara, està portant a la nostra ciutat a les pàgines dels
diaris on mai voldríem aparéixer, aquelles que informen d'allò que en castellà
anomenem "chapuzas", doncs des del dia de la inauguració sembla que
la línia d'alta velocitat entre Castelló i Madrid haja estat mal feta i sense
cura, en definitiva haja estat un treball molt matusser, que és com
correctament hem d'anomenar allò que es fa sense importar massa el resultat
final, amb poca consideració amb les conseqüències.
I és que les conseqüències
porten cua... Només han passat 25 dies des del viatge inaugural efectuat el
dilluns 22 de gener passat i el dia d'avui, i el tren d'Alta Velocitat entre
Castelló i Madrid ja es coneix popularment com "L'ave-ria", ja que en
aquest pocs dies de circulació ja acumula vuit retards, una mitjana d'una
avaria cada tres dies!!!
Unes vegades s'atribueix
l'avaria i el retard conseqüent a les mateixes vies, unes altres al tren i fins
i tot alguna al maquinista. Ja el viatge inaugural va sofrir un retard per
culpa de l'avaria d'un intercanviador de vies a l'alçada de Sagunt, després el
dia 28 va avariar-se el mateix tren, el dia 30 el retard va ser de 19 minuts,
el 31 de 15 minuts, el dia 9 de febrer i en aquesta ocasió per culpa del
sistema elèctric un nou retard de 28 minuts, l'endemà, el 10 el retard per
indisposició del maquinista va ser de 30 minuts.
Seguim? Aquest passat
dimarts I 13, per allò de la superstició quasi era "obligatòria" una
nova avaria, però no va haver-hi una avaria sinó dues el mateix dia, una
incidència amb un retard de 15 minuts i, una incidència tècnica en el sistema
de senyalització va tindre la culpa d'un segon retard, ara de 34 minuts.
Amb motiu de la inauguració
i com a reclam RENFE va llançar sota la denominació "PromoCastelló"
una oferta de bitllets al preu especial de 25 euros per trajecte, per la qual
cosa era imaginable que, aplicant el compromís voluntari de puntualitat
mitjançant el qual i per qualsevol circumstància, incloent els retards o altres
incidències de causa major, els viatgers afectats pels retards, arribaren a
recuperar el 50 o fins i tot el 100% del preu del bitllet, però no amics,
aquestes indemnitzacions no són aplicables als bitllets promocionals, tarifa
vigent fins a l'acabament de les festes de la Magdalena.
Així que ja ho sabeu, si heu
comprat o penseu comprar un bitllet per viatjar a Madrid en l'Ave i fer-ho des
de demà mateix i fins a l'11 de març, si es manté el ritme d'avaries, és
possible que en 8 ocasions més, falten 24 dies, el tren arribe en retard, i no
tingueu dret a protestar ni a què us tornen els diners.
Més d'11 anys d'espera per
tenir una alta velocitat de tercera divisió, pagada a preu de
"Champions" i amb ave...ries contínues. Ai, senyor, Mariano,
Mariano...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada