De tots és conegut que la dinamita inventada per Nobel és un explosiu. La paraula explosiu s'aplica també a tot allò que causa sorpresa, que té o provoca una ràpida reacció, amb un comportament que "se surt del normal".
Tal vegada per això, per la
seua forma de ser, el pilot de motos torreblanquí Joan Barreda, qui destaca des de
fa un bon grapat d'anys en totes les competicions d'enduro i raids en els quals
hi participa, entre elles la famosa cursa del Dakar, la qual d'ençà de l'edició
del 2014 és sempre un clar favorit a la victòria final, tinga "dinamita" per malnom.
També en l'edició del 2019
que s'està celebrant al Perú, Barreda partia el passat dia 7 com un dels
favorits a la gran victòria. Les seues primeres dues etapes feien ser molt
optimistes; després d'aconseguir gunayar la primera etapa, va saber mantenir la
posició en la classificació general de motos en acabar tercer la segona etapa.
"Dinamita"
arriscava i així començà la tercera etapa on va ser el trist protagonista. El
líder en la categoria de motos havia d'abandonar després de caure a un barranc
situat a la zona mitjana del recorregut i no poder sortir-ne.
Atribuïa l'incident a un
error en el llibre de ruta, la guia que segueixen per completar el recorregut
correcte, però també a la mala sort de la boira, que li va restar visibilitat.
La realitat és que el pilot d'Honda estava profundament decebut pel seu quart
abandonament en nou dakars, sobretot perquè li arribava en un bon moment físic
i mental.
Ara vindrà novament allò que
el Dakar és un ral·li molt dur, que els imprevistos són grans, que les
dificultats màximes, tot allò que ja sabem, però, també alguns pensem que tal
vegada no serà "dinamita" massa impulsiu? No voldrà fer massa
referència al seu malnom?
La casualitat ha volgut que
un altre participant, en aquest cas en cotxes, Carlos Sainz, que té en el seu
palmarés dues victòries generals en aquest ral·li, també perguera totes les
possibilitats de triomf final i es plantejara seriosament l'abandonament en la
mateixa etapa. Això pot fer-nos pensar que el recorregut entre les localitats
de San Juan de Marcona i Arequipa, a més de ser complicat, estava ple de
paranys, però també és veritat que els paranys eren per tots els participants,
i que, ni la rasa ni el barranc, van ser obstacle per a altres competidors.
Barreda volia dinamitar el
dakar i aclaparar als seus contrincants com ho havia fet ja en alguna etapa
d'edicions anteriors, però tampoc va eixir-li bé. Ell ho sabia perfectament,
així ho va manifestar feia un any, "el dakar no fa distincions entre
herois i caiguts" i malgrat que aquest any, semblava havia decidit no
obsessionar-se, a la tercera etapa ha hagut de dir adéu.
Aquest pensament, sentiment
o tendència apareix en desacord amb el pensament conscient de la seua persona,
però sembla persisteix i el persegueix més enllà dels esforços per
deslliurar-se d'ell. La satisfacció de les mateixes exigències del pilot esdevé
una compulsió i fixació perpètua, allò que en tantes vegades l'ha portat a
l'èxit, també en els dakars el porta al fracàs continu.
Tenia fam d'èxit, aquest
Dakar era el seu somni i el seu màxim repte. No feia massa dies havia
manifestat sentir-se llest per lluitar per guanyar el seu primer ral·li de
ral·lis; ara acabada de iniciar la competició "s'ha quedat amb un pam de
nas". S'haurà banyat la dinamita? Ai senyor!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada