Com sempre ho vendrem tot o això
sembla. Despús demà comença al pavelló 7 d'IFEMA de Madrid, Fitur-2015, la Fira
Internacional de Turisme. I com sempre, la Comunitat Valenciana ocuparà un
espai, en aquesta ocasió distribuït en 5 zones anomenades marques turístiques,
una per província més una per València ciutat i una altra per Benidorm.
Poc més de 180 metres quadrats li
corresponen a la nostra província, espai on els diferents pobles i ciutats
competiran en germanor per reforçar l'atractiu de la nostra terra. Castelló, la
capital, com sempre, acudirà amb “moltes novetats”. De segur?, de veres?.
Avui mateix, l'alcalde Bataller, a
fet públic que serà aquesta fira, novament l'aparador internacional de la
ciutat de Castelló, lloc especial on, paraules textuals, “anem a promocionar
les Festes de la Magdalena, el turisme esportiu i de motor, així com la Fira
Taurina, el cicloturisme i les platges castellonenques”. Qui dona més? i
Quantes novetats?
Ara resulta que en 5 dies entre
Bataller i la regidora de turisme, la senyora Marta Gallén, va a aconseguir-se
més que en els darrers anys de promoció. Aleshores
jo em pregunte: a què hem anat els darrers anys a Fitur?
Si tirem ma de l'hemeroteca veurem
com en l'edició del 2014, la de l'any passat, la novetat que havia
d'aportar-nos més i més visitants era el “Centre BTT Costa de Azahar” i cinc
grans productes turístics a saber: esdeveniments esportius, festivals, clústers
de salut, turisme residencial per estrangers i la promoció del turisme
gastronòmic. Us sona?
Al 2013, la regidora Gallén ja va
dir a boca plena que “la ciutat de Castelló centrava la seua aposta turística
de Fitur-2013 en “el turisme esportiu, de motor i les festes de la Magdalena”,
i un any abans, 2012, va ser amb l'eslògan “Castellón, deja que te tiente” el
Palau de la Festa, la platja, l'Auditori o la Marató Internacional, així com
l'aposta pels paratges naturals de la ciutat i, com no, les festes de la
Magdalena, els productes a promocionar, integrant-se la pròpia ciutat dins el
pavelló de la Diputació.
En 2011 amb Beatriz Gascó com a
regidoria de turisme va ser la promoció de les festes de la Magdalena,
declarades d'Interés Turístic Internacional l'element estrella de l'estant
castellonenc. I en el 2010? Sis eixos van ser punta de llança per la ciutat:
turisme de congressos, creuers, natura i aventura, turisme urbà, grans
esdeveniments i festes.
Seguim? Pense que no paga la pena
remuntar-se encara més. Definitivament demostrat, repetitiva, massa repetitiva
l'aposta any rera any; per tant, està bé, molt bé que ens promocionem a fora, a
Madrid, a la capital, i allà on siga, però, senyor Bataller, no vullga Vosté
recolzat per la regidora de torn, vendre'ns una aposta per uns esdeveniments
repetitius i que, malauradament, any rere any, estem intentant que ens siguen
beneficiosos i, que Vostés, l'equip de Govern Municipal, no ho aconseguixen.
Ara, enguany, només resta esperar
que el fruit de l'esforç i la il·lusió de tot l'equip del Patronat Municipal es
veja recompensat perquè puguem ser un destí turístic referent en aquest 2015,
cosa que resultarà, vist qui i com ens ha de promocionar, extremadament
difícil.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada