La ciutat

La ciutat

dilluns, 26 de gener del 2015

Com sempre ho vendrem tot...



 Com sempre ho vendrem tot o això sembla. Despús demà comença al pavelló 7 d'IFEMA de Madrid, Fitur-2015, la Fira Internacional de Turisme. I com sempre, la Comunitat Valenciana ocuparà un espai, en aquesta ocasió distribuït en 5 zones anomenades marques turístiques, una per província més una per València ciutat i una altra per Benidorm.

Poc més de 180 metres quadrats li corresponen a la nostra província, espai on els diferents pobles i ciutats competiran en germanor per reforçar l'atractiu de la nostra terra. Castelló, la capital, com sempre, acudirà amb “moltes novetats”. De segur?, de veres?.

Avui mateix, l'alcalde Bataller, a fet públic que serà aquesta fira, novament l'aparador internacional de la ciutat de Castelló, lloc especial on, paraules textuals, “anem a promocionar les Festes de la Magdalena, el turisme esportiu i de motor, així com la Fira Taurina, el cicloturisme i les platges castellonenques”. Qui dona més? i Quantes novetats?

Ara resulta que en 5 dies entre Bataller i la regidora de turisme, la senyora Marta Gallén, va a aconseguir-se més que en els darrers anys de promoció. Aleshores jo em pregunte: a què hem anat els darrers anys a Fitur?

Si tirem ma de l'hemeroteca veurem com en l'edició del 2014, la de l'any passat, la novetat que havia d'aportar-nos més i més visitants era el “Centre BTT Costa de Azahar” i cinc grans productes turístics a saber: esdeveniments esportius, festivals, clústers de salut, turisme residencial per estrangers i la promoció del turisme gastronòmic. Us sona?

Al 2013, la regidora Gallén ja va dir a boca plena que “la ciutat de Castelló centrava la seua aposta turística de Fitur-2013 en “el turisme esportiu, de motor i les festes de la Magdalena”, i un any abans, 2012, va ser amb l'eslògan “Castellón, deja que te tiente” el Palau de la Festa, la platja, l'Auditori o la Marató Internacional, així com l'aposta pels paratges naturals de la ciutat i, com no, les festes de la Magdalena, els productes a promocionar, integrant-se la pròpia ciutat dins el pavelló de la Diputació.

En 2011 amb Beatriz Gascó com a regidoria de turisme va ser la promoció de les festes de la Magdalena, declarades d'Interés Turístic Internacional l'element estrella de l'estant castellonenc. I en el 2010? Sis eixos van ser punta de llança per la ciutat: turisme de congressos, creuers, natura i aventura, turisme urbà, grans esdeveniments i festes.

Seguim? Pense que no paga la pena remuntar-se encara més. Definitivament demostrat, repetitiva, massa repetitiva l'aposta any rera any; per tant, està bé, molt bé que ens promocionem a fora, a Madrid, a la capital, i allà on siga, però, senyor Bataller, no vullga Vosté recolzat per la regidora de torn, vendre'ns una aposta per uns esdeveniments repetitius i que, malauradament, any rere any, estem intentant que ens siguen beneficiosos i, que Vostés, l'equip de Govern Municipal, no ho aconseguixen.

Ara, enguany, només resta esperar que el fruit de l'esforç i la il·lusió de tot l'equip del Patronat Municipal es veja recompensat perquè puguem ser un destí turístic referent en aquest 2015, cosa que resultarà, vist qui i com ens ha de promocionar, extremadament difícil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada