La ciutat

La ciutat

divendres, 9 de gener del 2015

Per a que no m'ho conten...



L'havia agafat en algunes ocasions des que va ficar-es en funcionament parcial la línea T1, des del passeig de Morella fins a la Universitat, però no era el mateix, ara, calia fer un recorregut complet i observar i observar...

Naturalment estic parlant com ja haureu endevinat de la línea 1 del TRAM o T1, que des de les darreries del mes passat circula amb més o menys puntualitat i incidències, entre la universitat castellonenca i la rotonda del Grau.

El passat dilluns 5 de gener, per allò de ser un dia “sonat” vespra del dia de Reis, va ser el dia per mi elegit per fer, sense pressa, un viatge complet, pujant i baixant al mateix lloc. Vaig fer-ho al matí, i la parada elegida per afagar el TRAM va ser la d'En Cardona Vives.

Volia comprovar entre altres observacions si realment aquest transport urbà que s'anuncia a si mateixa com a ecològic i que millora l'accessibilitat i accés al transport públic al centre històric de la ciutat i al Grau, millorant la movilitat urbana i pal·liant els problemes del trànsit, era efectivament així.

La unitat de TRAM que vaig agafar va arribar a la parada d¡en Cardona Vives, exactament a les 10:45 hores i després de tot un recorregut complet va tornar a ser a la mateixa parada a les 12:00 hores, de manera que, tot el recorregut de la línea li va costar exactament 1hora i 15 minuts.

Tot el recorregut té 29 parades, distribuides en 13 entre la Universitat i el Grau i 16 entre el Grau i la Universitat. Sense contabilitzar l'inici i el final de trajecte, es a dir la pròpia Universitat i la rotonda del Grau,

Com era dilluns, mig festiu i al matí quan vaig pujar al TRAM direcció Grau, aquest ja venia ple, amb molta gent “en carret de la compra” que vaig suposar i comprovar després anaven al mercat del dilluns. De manera que fins al recinte firal a les diferents parades incloent Cardona Vives vam pujar 20 persones i van baixar-ne 14. Des de la parada del recinte firal on va arribar a les 10:53 hores fins al Grau va costar-li 7 minuts i tant sols va parar en una ocasió “Av.Mar-Patos” per baixar un viatger, tots els demés, excepte jo mateix, van baixar al Grau.
Cardona Vives-Grau 15 minuts.

En arribar al Grau vaig observar que hi havia un autobús esperant que indicava “Grau-Serradal” i que va eixir a les 11:03 hores. A les 11:06, sis minuts després d'arribar i amb 16 nous viatgers i jo mateixa, va iniciar el viatge de retorn. Entre el Grau i el recinte firal hi han 5 parades i tant sols va ser sol·licitada la parada en una ocasió per pujar un viatger, concretament a la parada “Av. Mar-Institut”, de manera que en 6 minuts vam arribar a la parada del recinte firal, eren les 11:12 hores. Allí vam recollir 4 passatgers i vam deixar-ne 2.

Ni a la parada “Av Mar-Columbretes” ni a la “Av. Mar-Torreblanca” va pujar ni baixar ningú. Entre les 6 parades urbanes de “Av.Mar-Asilo” i “Paseo Morella-Parque Ribalta” van pujar 6 persones i van baixar-ne 10, costant-li 15 minuts exactes recorrer aquest tram. A les 11.38 hores arribàvem a la Universitat. 32 minuts Grau_Universitat.

Allí van tornar a baixar tots els passatgers. Novament estava sols, va baixar fins i tot el conductor que, per uns instants, va deixar-me, sense dir-me res, tancat dins el vehicle. A les 11:45 hores, vam eixir en direcció al Grau, amb 3 viatgers contant-me a mi.

15 minuts més per fer fer el recorregut entre la UJI i novament Cardona Vives, amb 5 parades intermitges i 30 passatgers recollits i 12 deixats. A les 12:00 hores vaig baixar, el meu recorregut havia acabat.

En tot el recorregut vam creuar-nos amb 3 vehicles TRAM que feien la mateixa línia. El primer a les 11:10 hores, nosaltres anàvem direcció Castelló i l'altre vehicle direcció Grau, molt a prop de la parada “Av.Mar-Donació”, el segon a la parada de la “Plaça Tetuan”, allí on costa una mica creuar-se per l'estretor de la via, a les 11:26 i el tercer a la parada de “Estació intermodal” quan ja anàvem de retorn cap al centre des de la UJI i l'altre pujava, eren les 11:51 hores. Deducció: en aquests moments 4 TRAMS realitzaven la línea, un cada 15 minuts? Tal vegada...

Unes 80 persones van pujar en tot el recorregut i un 60 van apear-se, de manera que quan jo vaig afagar el TRAM a les 10:45 hores i vaig baixar a les 12:00 hores, una vintena de persones eren les que ocupaven els seus seients....

Fem números.... 80 persones a una mitjana d'un euro per persona, 80 euros en un viatge complet. Poc? Molt? Si en una hora i quart, 4 TRAMS fan el recorregut, a una mitjana de 80 passatgers i 80 euros, 320 euros pels 4. Podrem fer front a tot el que diuen ens ha de costar? Temps al temps...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada