La ciutat

La ciutat

dilluns, 12 de gener del 2015

SMC: una ciutat "neta, bonica i amb qualitat de vida per als veïns"



Tres inicials, tres lletres impossibles de llegir com un acrònim al no tenir cap vocal. Poden significar qualsevol cosa, des de Servei Metereològic de Catalunya, aquell servei públic que oferix mapes del temps, dades d'estacions, imatges del radar i dels satèl·lits, publicacions i infraestructures dels nostres veïns catalans, també SMC pot ser Salut Mental Catalunya, una aliança que treballa per a la millora de la salut mental en tots els àmbits, compartint estratègies i optimitzant recursos o també allò que és més a prop nostre, SMC, Servei de Manteniment de la Ciutat.

Naturalment d’aquest servi que es presenta al web municipal com una ferramenta útil per al ciutadà i per a l'Administració municipal de Castelló és del que voldria jo hui fer algun comentari.

És veritat que la nostra ciutat ha crescut en magnitud, en nombre d'habitants i, per tant, també en el volum de serveis necessaris per atendre la bon atenció dels nostres carrers, parcs i tots els espais públic de comuna convivència.

L'Ajuntament de Castelló volent que la ciutat estiguera en les millors condicions possibles per a potenciar la qualitat de vida dels seus habitants va ficar en marxa fa uns anys un servei per facilitar que qualsevol veí o veïna poguera comunicar  l'existència d'un desperfecte urbà o una alerta sobre la possible disfunció d'un servei, de manera que, rebut el missatge s’intentara solucionar el problema el més aviat possible.

Era i és una manera de col·laborar amb el nostre ajuntament per aconseguir que la ciutat siga cada dia que passa una ciutat millor.

I com penseu ha anat aquesta col·laboració? Donc, vet per on, que hui mateix al diari local “Mediterraneo” llig la notícia que al llarg del 2014 el nombre de peticions rebudes pel SMC castellonenc van ser de 16.768, o el que és el mateix, vora 46 “avisos” de desperfectes o disfuncions diàries. No us semblen molts? Tant malament tractem els veïns allò que és de tots? No sé, serà així, però moltes em semblen.

I una segona part, l’equip de Govern municipal també afirma, segons el mateix diari, que s’han resolt més del 75% de les sol·licituds, es a dir més de 12.576, més de 1.000 al mes, o 34 al dia, que, naturalment, també em semblen moltíssimes.

No serà una mica de propaganda pre-electoral, d’aquella “que ve que ho fem tot”? Cal pensar que  aquestes dades realment són molt difícils de contrastar ja que les “notificacions” poden fer-se personalment, via web o per telèfon i per allò de la protecció de dades l’ajuntament ha de respectar la confidencialitat de les dades de carácter personal aportades pels ciutadans quan s’identifiquen per descriure el problema, el desperfecte  o les possibles causes.

No sé, no sé, digueu-me incrèdul però 46 avisos diaris em semblen molts i 34 resolts al dia més encara. Massa disponibilitat veïnal i massa eficiència municipal. En aquest cas, m’agradaria estar errat.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada