Tres inicials, tres lletres
impossibles de llegir com un acrònim al no tenir cap vocal. Poden significar
qualsevol cosa, des de Servei Metereològic de Catalunya, aquell servei públic
que oferix mapes del temps, dades d'estacions, imatges del radar i dels
satèl·lits, publicacions i infraestructures dels nostres veïns catalans, també
SMC pot ser Salut Mental Catalunya, una aliança que treballa per a la millora
de la salut mental en tots els àmbits, compartint estratègies i optimitzant
recursos o també allò que és més a prop nostre, SMC, Servei de Manteniment de
la Ciutat.
Naturalment d’aquest servi que es
presenta al web municipal com una ferramenta útil per al ciutadà i per a
l'Administració municipal de Castelló és del que voldria jo hui fer algun
comentari.
És veritat que la nostra ciutat ha
crescut en magnitud, en nombre d'habitants i, per tant, també en el volum de
serveis necessaris per atendre la bon atenció dels nostres carrers, parcs i
tots els espais públic de comuna convivència.
L'Ajuntament de Castelló volent que la ciutat estiguera en les millors condicions possibles per a potenciar la qualitat de vida dels seus habitants va ficar en marxa fa uns anys un servei per facilitar que qualsevol veí o veïna poguera comunicar l'existència d'un desperfecte urbà o una alerta sobre la possible disfunció d'un servei, de manera que, rebut el missatge s’intentara solucionar el problema el més aviat possible.
L'Ajuntament de Castelló volent que la ciutat estiguera en les millors condicions possibles per a potenciar la qualitat de vida dels seus habitants va ficar en marxa fa uns anys un servei per facilitar que qualsevol veí o veïna poguera comunicar l'existència d'un desperfecte urbà o una alerta sobre la possible disfunció d'un servei, de manera que, rebut el missatge s’intentara solucionar el problema el més aviat possible.
Era i és una manera de col·laborar
amb el nostre ajuntament per aconseguir que la ciutat siga cada dia que passa
una ciutat millor.
I com penseu ha anat aquesta
col·laboració? Donc, vet per on, que hui mateix al diari local “Mediterraneo”
llig la notícia que al llarg del 2014 el nombre de peticions rebudes pel SMC
castellonenc van ser de 16.768, o el que és el mateix, vora 46 “avisos” de
desperfectes o disfuncions diàries. No us semblen molts? Tant malament tractem
els veïns allò que és de tots? No sé, serà així, però moltes em semblen.
I una segona part, l’equip de
Govern municipal també afirma, segons el mateix diari, que s’han resolt més del
75% de les sol·licituds, es a dir més de 12.576, més de 1.000 al mes, o 34 al
dia, que, naturalment, també em semblen moltíssimes.
No serà una mica de propaganda
pre-electoral, d’aquella “que ve que ho fem tot”? Cal pensar que aquestes
dades realment són molt difícils de contrastar ja que les “notificacions” poden
fer-se personalment, via web o per telèfon i per allò de la protecció de dades
l’ajuntament ha de respectar la confidencialitat de les dades de carácter
personal aportades pels ciutadans quan s’identifiquen per descriure el
problema, el desperfecte o les possibles causes.
No sé, no sé, digueu-me incrèdul
però 46 avisos diaris em semblen molts i 34 resolts al dia més encara. Massa
disponibilitat veïnal i massa eficiència municipal. En aquest cas, m’agradaria
estar errat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada