La ciutat

La ciutat

dimecres, 28 de gener del 2015

Algú sap alguna cosa?



Aquells que em coneixeu una mica, ja siga personalment o a través d'aquests escrits, us haureu adonat que soc pel natural observador. M'agrada anar mirant allò que se'm presenta al meu voltant i buscar explicacions a tot allò que en certa manera “em descol·loca”.

Per descomptat, aquesta diguem-ne afició, de vegades, em porta a descobrir nous indrets o situacions que d'una altra manera i també a moltes altres persones els hi passen desapercebudes, però, també, de vegades, trobar explicacions a allò que tinc al meu davant, em costa, i fins i tot en alguns casos, com el que hui ens ocupa, es difícil trobar-li el veritable sentit.

Passejant ahir al matí pels carrers del nostre poble, vaig trobar-me, primer al cantó entre el carrer de les adoberies i l'avinguda Columbretes, enganxada al terra, a la mateixa vorera, una xapa metàl·lica que no havia vist encara mai, prou nova, que segurament no fa massa temps ha estat allí posada.

Quan vaig acostar-me vaig comprovar que respon, que fa referència, a una iniciativa de l'ajuntament de Castelló, i concretament de la regidoria de salut tal vegada en un programa especial? Sota el lema “Castellón respira” i que, com podeu comprovar a la fotografia que adjunte, presenta la silueta d'un caminant i d'una persona que va a la compra, envoltats per uns pulmons.

Vaig pensar que tal vegada aquell indret formava part d'un itinerari que convidava a anar a peu al recinte de mercats que allí a prop s'hi troba, idea que va prendre una mica més de força quan, uns metres i carrers més amunt, cantó entre adoberies i Moncofa vaig tornar a trobar la mateixa xapa també al terra.

Va faltar-me temps per, arribat a casa, accedir al web municipal per tal de comprovar si estava en el cert i la xapa en qüestió era senyal d'un itinerari marcat, com és el cas de les fletxes del camí de Sant Jaume que t'hi trobes a l'interior, als carrers de Logroño, Burgos o Lleó.

Però, vet per on, ni a l'apartat de notícies, ni en l'apartat de “destaca”, ni tampoc en “novetats”, ni en “el més consultat”, ni en “l'últim” vaig trobar cap referència. Sense desanimar-me vaig buscar a la secció municipal de “salut pública”, res, a la secció “medi ambient” per allò de la qualitat de l'aire, res, i finalment a les de “gent major”, “comerç” i “consum” i, com podeu imaginar, no vaig trobar cap referència. És estrany, no puc afirmar rotundament que no hi haja cap referència però jo, després d'una bona estona escorcollant, no vaig trobar-la.

Aquest mateix matí, hui, he hagut d'acostar-me a la tinença d'alcaldia del Primer Molí per presentar uns documents que res tenen a veure amb açò que estic contant, però aprofitant l'avinentesa i amabilitat de la funcionari de torn, li he preguntat si era coneixedora d'aquestes xapes o si sabia si hi havia alguna publicació municipal o en algun apartat del web alguna informació més concreta. La funcionaria també desconeixia l'existència de les xapes i més encara, mai havia vist cap publicació que hi fera referència.

De manera que, si els propis funcionaris municipals no hi saben res, si al web municipal no apareix cap referència o si està és tant difícil de trobar que és com si no estiguera, aleshores jo em pregunte, senyora Begoña Carrasco, regidora delegada de salut pública o millor encara senyor Mulet, responsable delegat de l'àrea de Desenvolupament de la Ciutat, Sostenibilitat, Medi Ambient, Vivenda i Serveis Urbans, poden Vostés donar-me i de passada donar a tots aquells que açò llegiu alguna raó de les xapes? No vull pensar que, com en altres moltes ocasions, també en aquest cas, seran diners llançats a perdre en un projecte desconegut per molts veïns i sense cap ni una utilitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada