La ciutat

La ciutat

dissabte, 21 de febrer del 2015

A la callada.



A la callada o “a la chita callando” com diuen en castellà. Així sembla ha actuat RENFE-València en el seu servei de rodalies, de transport de viatgers entre les àrees de mobilitat intensiva del nostre País valencià.

Vaig assabentar-me ahir mateixa, que des del passat diumenge 15 de febrer, Rodalies Renfe València ha modificat els títols de transport vigent, els tipus de bitllets, de manera que juntament amb la implantació d'un nou tipus, l'anomenat “bonotren”, targeta amb 10 viatges per realitzar en un mes des de la seua adquisició i que pot ser emprat per més d'un viatger, de manera simultània, sempre que tinguen el mateix orige i destinació, s'ha modificat també el bitllet “d'anada i tornada” que fins ara estava bonificat, resultant més econòmic que dos bitllets senzills, i que a partir d'ara no presenta cap avantatge, doncs costa el mateix que comprar dos bitllets, un per anar i l'altre per tornar, a qualsevol de les 6 zones en què està dividit el servei.

És veritat que l'anomenat Bonotren sembla resultarà molt més econòmic, doncs si el preu per 10 viatges entre València i Castelló o a l'inrevés és de 38,65 euros, suposa que cada trajecte ix per 3,86, amb un estalvi de vora 2 euros per viatge. Però ,qui fa 10 viatges al mes? Alguns estudiants, algun treballadors? Doncs de ser així, els hi estarà més a conter l'abonament mensual, que per 126,65 euros els permet fer dos viatges al dia durant un mes, a una mitjana de 2,11 euros per trajecte. Per què no el bonotren, però sense data de caducitat? No, això sembla no interessar, no és rendible... On està el cognom de “servei públic” de Renfe?

Això significa que per desplaçar-nos a València des de Castelló, aquells que ho fem de manera puntual, que no realitzem ni molt menys 10 viatges al mes, i que fins ara, ens beneficiàvem d'un desconte amb el bitllet d'anada i tornada, a partir d'ara haurem de pagar si o si 5,80 euros per un viatge senzill i si l'adquirim d'anada i tornada, doncs el doble, 11,60 euros, tot just el preu de dos viatges senzills, quan fins ara venia a costar 8,75 euros, amb un 32,5% d'estalvi. Molt en tem que el que volen des de Renfe és que el bitllet d'anada i tornada, deixe d'existir.

Així que, per a què hi haja un bonotren que sembla tindrà poca utilitat s'ha d'eliminar el descompte de l'anada i tornada? Quin negoci és aquest? Jo no sóc usuari diari del servei de rodalia, però si que l'empre ocasionalment. Ara amb la supressió del descompte del bitllet d'anada i tornada, m'ho pensaré abans d'agafar el tren, i com jo, supose altres ciutadans, per la qual cosa no seria d'estranyar un descens a la demanda del servei de rodalies.

És possible que el servei Renfe rodalies siga com diuen al seu web oficial RODALIES RENFE  un dels més apreciats pels ciutadans, però amb mesures com aquestes que acaben d'entrar en vigor la seua credibilitat i popularitat de segur caurà en picat.

Criteris de qualitat, eficiència, innovació, orientació al client, mobilitat intensiva, rapidesa, agilitat, fiabilitat, comoditat,...? On està tot açò? Negoci, pur i dur i prou. Per no parlar de les suposades millores en la xarxa i serveis... fa 20 anys que tenim les mateixes freqüències i el mateix temps de recorregut. I les ampliacions cap el nord? Rodalies a Torreblanca, Benicarló, Vinarós? Cap, més bé al contrari...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada