A la callada o “a la chita
callando” com diuen en castellà. Així sembla ha actuat RENFE-València en el seu
servei de rodalies, de transport de viatgers entre les àrees de mobilitat
intensiva del nostre País valencià.
Vaig assabentar-me ahir
mateixa, que des del passat diumenge 15 de febrer, Rodalies Renfe València ha
modificat els títols de transport vigent, els tipus de bitllets, de manera que
juntament amb la implantació d'un nou tipus, l'anomenat “bonotren”, targeta amb
10 viatges per realitzar en un mes des de la seua adquisició i que pot ser
emprat per més d'un viatger, de manera simultània, sempre que tinguen el mateix
orige i destinació, s'ha modificat també el bitllet “d'anada i tornada” que
fins ara estava bonificat, resultant més econòmic que dos bitllets senzills, i
que a partir d'ara no presenta cap avantatge, doncs costa el mateix que comprar
dos bitllets, un per anar i l'altre per tornar, a qualsevol de les 6 zones en
què està dividit el servei.
És veritat que l'anomenat Bonotren
sembla resultarà molt més econòmic, doncs si el preu per 10 viatges entre
València i Castelló o a l'inrevés és de 38,65 euros, suposa que cada trajecte
ix per 3,86, amb un estalvi de vora 2 euros per viatge. Però ,qui fa 10 viatges
al mes? Alguns estudiants, algun treballadors? Doncs de ser així, els hi estarà
més a conter l'abonament mensual, que per 126,65 euros els permet fer dos
viatges al dia durant un mes, a una mitjana de 2,11 euros per trajecte. Per què
no el bonotren, però sense data de caducitat? No, això sembla no interessar, no
és rendible... On està el cognom de “servei públic” de Renfe?
Això significa que per
desplaçar-nos a València des de Castelló, aquells que ho fem de manera puntual,
que no realitzem ni molt menys 10 viatges al mes, i que fins ara, ens
beneficiàvem d'un desconte amb el bitllet d'anada i tornada, a partir d'ara
haurem de pagar si o si 5,80 euros per un viatge senzill i si l'adquirim d'anada
i tornada, doncs el doble, 11,60 euros, tot just el preu de dos viatges senzills,
quan fins ara venia a costar 8,75 euros, amb un 32,5% d'estalvi. Molt en tem
que el que volen des de Renfe és que el bitllet d'anada i tornada, deixe
d'existir.
Així que, per a què hi haja un
bonotren que sembla tindrà poca utilitat s'ha d'eliminar el descompte de
l'anada i tornada? Quin negoci és aquest? Jo no sóc usuari diari del servei de
rodalia, però si que l'empre ocasionalment. Ara amb la supressió del descompte
del bitllet d'anada i tornada, m'ho pensaré abans d'agafar el tren, i com jo,
supose altres ciutadans, per la qual cosa no seria d'estranyar un descens a la
demanda del servei de rodalies.
És possible que el servei Renfe
rodalies siga com diuen al seu web oficial RODALIES RENFE un dels més apreciats pels ciutadans, però amb mesures com aquestes que acaben
d'entrar en vigor la seua credibilitat i popularitat de segur caurà en picat.
Criteris de qualitat, eficiència,
innovació, orientació al client, mobilitat intensiva, rapidesa, agilitat,
fiabilitat, comoditat,...? On està tot açò? Negoci, pur i dur
i prou. Per no parlar
de les suposades millores en la xarxa i serveis... fa 20 anys que tenim les
mateixes freqüències i el mateix temps de recorregut. I les ampliacions cap el
nord? Rodalies a Torreblanca, Benicarló, Vinarós? Cap, més bé al contrari...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada