La ciutat

La ciutat

dimarts, 15 de maig del 2018

Dependències municipals


En general una dependència per definició és una agència, un departament, un despatx o una oficina, així podem parlar d'agència de viatges, departament de planificació, despatx d'advocats, oficina de vendes, etc., com a diferents tipus de dependències, d'espais ubicats en edificis i finalitats diferents.

En el cas d'estar parlant de dependència municipal serà una entitat, una oficina, un departament, que depén del govern del municipi, i que presenta com a finalitat darrera aconseguir una optimització de recursos, eficiència i eficàcia en la mesura que ajuda a simplificar els processos, com a base de planificació per aconseguir facilitar als veïns les tasques i relacions amb l'ajuntament.

Tots els ajuntaments, per xicotets que siguen, tenen alguna dependència municipal. Algunes del tot imprescindibles com la casa consistorial, el mercat o el cementiri. A partir d'ací i segons la grandària i importància del poble o ciutat el nombre de dependències municipals varia considerablement d'un poble a un altre.

Castelló, la nostra ciutat, des dels seus orígens no ha parat de créixer, de transformar-se, de canviar, i ara, avançada ja la segona dècada del segle XXI, està redefinint una nova imatge de capitalitat, expandint els seus braços de modernitat envers tots els sectors i projectes de tot tipus.

Aquesta nova concepció de ciutat més propera a la gent, als veïns, comporta un augment en el nombre de serveis a oferir, en el nombre de dependències municipals necessàries per a la bona gestió del dia a dia.

Us heu parat a pensar quantes dependències municipals tenim a la nostra ciutat? Uns heu parat a analitzar els departaments o oficines que són necessàries en el dia a dia pel bon funcionament municipal?

Com a curiositat us diré que al web municipal podem trobar i consultar un directori de dependències municipals i, sabeu de quin nombre estem parlant? Exactament de 83 que alfabèticament parlant, van des de l'Agència de Foment d'Iniciatives Comercials, fins a l'oficina de zeladors.

Algunes són molt conegudes cas per exemple dels Centres Municipals de Serveis Socials, la Càmera Agrària, el dipòsit de vehicles, els espais públics de lectura, el Castalla, el Chencho o el Gaetà Huguet, els cementeris, la policia, els bombers, les oficines d'atenció ciutadana, les piscines, les tinences d'alcaldia o el Palau de la festa...


Al costat d'aquestes podem trobar-ne unes altres menys populars però també necessàries com la unitat de modernització, el SIO o el negociat d'informació geogràfica, AMICS o l'agència de desenvolupament local.

Pel bon funcionament d'aquestes dependències cal contar amb espais de treball, la qual cosa fa que a més a més dels dos immobles de l'ajuntament a la plaça Major, en aquests moments trobem repartits per tota la ciutat espais municipals llogats, cas de l'edifici dels "quatre cantons", d'un entresòl al passeig de Ribalta, d'una nau al polígon de l'estadi o unes dependències a la ronda del Millars per citar els més coneguts.

Per tot açò cal agilitzar al màxim I demanar amb insistència a qui corresponga, a l'equip de govern, a les institucions privades, a la Generalitat o al Govern Central, que aquells edificis que puguen ser cedits i emprats per a allotjar dependències municipals ho siguen ja, sense més demora, cas dels antics jutjats, la comissaria de la ronda magdalena o de la residència de sotsoficials. Queda un any de legislatura municipal, recuperarà la ciutat algun d'aquests edificis? Temps al temps, falta en fan i molta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada