Castelló manté per tradició als carrers més cèntrics de la Vila un important teixit comercial amb una extensa oferta de possibilitats que van des de l'alimentació, la roba, calcer i complements, viatges, salut, mobilitat, esports, mobiliari, decoració, regals, llibres i materials escolars o d'oficina, informàtica... fins als serveis com ara estètica, perruqueria, assegurances, financers o de restauració...
Comprar als comerços del municipi ofereix als clients, forasters i principalment veïns, l'oportunitat de conéixer els comerços dels quals disposa la ciutat i els seus productes, oferint en alguns casos, productes de proximitat, de bona qualitat i a preus competitius.
Aquest comerç, al llarg dels anys, ha estat un dinamitzador de la vida social de la mateixa ciutat, a la vegada que una font creadora d'ocupació i riquesa. Però el progrés que ens ha portat tantes coses positives també va trasbalsar els hàbits i costums, i amb l'aparició de les grans superfícies comercials; l'oferta lúdica i comercial va anar amb un degoteig constant abandonant "el centre" per traslladar-se a la perifèria, deixant "el centre" de ser atractiu i creant entre els comerciants la necessitat d'agrupar-se, reinventar-se i elaborar diferents campanyes...
Motius per comprar al comerç tradicional hi ha més que de sobra, des d'aquell de defensa dels nostres veïns perquè aporten vida al municipi, o perquè el comerç del barri humanitza al poble, o pel tracte personalitzat, fins aquells més importants, perquè les "tendes menudes" no estan dissenyades perquè comprem milers de coses sinó el que realment necessitem o perquè distribueixen la riquesa i no la concentren.
I malgrat que "comprar" i "anar de compres" no és el mateix, anar de compres implica també el passeig i el gaudi de mirar botigues, una de les pretensions del comerç de proximitat de Castelló és esforçar-se per aconseguir que tant per anar a comprar com per anar de compres el veïnat acudisca al comerç de barri, al petit comerç.
Sembla que això és el que l'Ajuntament, amb la col·laboració dels xicotets comerciants de la ciutat pretén aconseguir impulsant una "nova" campanya per a reactivar el comerç local en temps de crisi a causa de l'estat d'alarma per la pandèmia de coronavirus. O no? Tinc els meus dubtes...
I és que l'ajuntament del meu poble i davant la moció presentada per l'equip municipal del Partit Popular de modificar els pressupostos del 2020 dedicant 1.831.500 euros a millores i ajudes directes per reactivar el comerç, ajudes directes al lloguer i la creació de "xecs" de descomptes directes, rebutjada per l'equip de govern, aquest, ara, només uns dies després, a través de la Regidoria d'Innovació Comercial, per contraatacar?, anuncia la posada en marxa la campanya "Gràcies!!"
Una campanya consistent en "premiar" a les persones que realitzen compres per més de 10 euros en els comerços locals, no de manera directa, sinó amb l'opció d'optar a un dels 50 xecs-regal per valor de 100 euros que se sortejaran el 17 de setembre. 5.000 euros repartits en premis enfront dels més d'un milió huit-cents mil que proposava l'oposició.
Sembla que no hi ha color. Si l'altre dia en parlar de la proposta de recuperació del nom de "Castellón", afirmava que la postura de l'oposició era repetitiva, insidiosa i fora de lloc, ara em pregunte com és possible que la contraoferta de l'equip de govern a la proposta, si voleu fins i tot electoralista del PP, d'incentivar el comerç de proximitat, siga, tan pobra, tan poc contundent com anunciar "un sorteig de 5.000 euros i un concurs de fotografia"
Senyor Doñate, regidor responsable d'Innovació Comercial, tal vegada estiga errat, no sé de qui haurà eixit la "brillant idea" o si haurà estat fruit de la improvisació, però no crec que aquesta campanya ajude a promoure les compres", el suport és a totes totes ridícul. Alguna cosa no em quadra...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada