La ciutat

La ciutat

dimecres, 7 de desembre del 2022

De "TBO"

Entenem de manera molt simple per lleis el conjunt de regles establertes perquè una societat funcione sense caos. El compliment normatiu consisteix a establir polítiques, procediments i instruments adequats per garantir la reducció al mínim de la violació de les regles acceptades i, així, disminuir la desobediència social.

És sabut per tots que el fenomen del trànsit afecta diàriament la majoria dels ciutadans i, per tant, es pot considerar com un element totalment integrat a la nostra societat, i per la seua regularització i amb l'objectiu de garantir la seguretat viària, cal establir, per part dels poders públics, dins un marc legal, unes "normes" d'obligat compliment.


El passat estiu van col·locar-se en diferents punts de la nostra ciutat, Ronda Nord a l'eixida del túnel de l'avinguda de Lledó, Ronda Sud a l'entrada del túnel direcció València i a l'avinguda de València, direcció centre, abans de la rotonda CS-2, uns nous elements de control de velocitat del trànsit, uns radars, amb la finalitat de millorar la seguretat viària i la protecció dels usuaris de les vies. Després d'una campanya informativa, als inicis del passat mes d'octubre van activar-se.

Han passat tres mesos i les dades conegudes diuen que, tan sols en el primer mes de funcionament, van ser al voltant de 6.500 les sancions imposades per excés de velocitat, el que suposa 1% dels vehicles que circulen per aquells indrets.

Crec que aquesta mesura, independentment de les crítiques rebudes per part de l'oposició municipal, és un encert de l'equip de govern, ja que a més de "frenar" els desitjos de velocitat d'alguns irresponsables, a la vegada els diners recaptats, 200 euros per sanció, poden ser de gran ajuda si reverteixen en millores per la pròpia ciutat.


Però
, tal vegada l'excés de cel municipal, o també l'afany recaptatori, haja fet que des del primer dia, es produïren situacions inversemblants, quasi còmiques, de "TBO" diríem popularment...

És de suposar que aquests radars, com passa en altres, puguen reconéixer als vehicles inclosos en les anomenades "llistes blanques", aquells que, fonamentalment per raons de mobilitat, han d'estar exempts de complir la norma en determinades situacions, generalment pel seu servei, cas per exemple dels vehicles d'emergència o de policia local, autonòmica, nacional o guàrdia civil.

Però sembla que no, fa quinze dies el periòdic "Mediterraneo" publicava que els nous radars estaven multant als vehicles de la Policia Local, Nacional i Guàrdia Civil. Aquest matí, he escoltat en una emissora local que són sis els vehicles de Policia Local caçats pels seus propis radars a les rondes i almenys quatre les imposades a la Policia Nacional i 4 més a la Guàrdia Civil; és o no aquesta una notícia de TBO?


Ara resulta que l'ajuntament es multa a si mateix. Hauran de pagar la multa? Situació contradictòria, tal qual de còmic, ja que aquesta situació obliga que els cossos afectats hagen d'acreditar que "estaven de servei", que per això excedien la velocitat permesa i, per tant, forçosament caçats pels radars i posteriorment, multats.

S'hauran imposat també multes als bombers i les ambulàncies? De segur, puix aquests també, per raons totalment comprensibles, en moltes ocasions "s'han de saltar" la norma...

Senyora alcaldessa, senyor Traver regidor de Seguretat Ciutadana, crec que amb aquesta acció dels nous radars al costat d'un benefici general pels ciutadans, també s'ha produït una acció "còmica" en sobrepassar, per excés de cel i compliment del deure, els límits que es consideren raonables. Ser massa exigents o estrictes en el compliment de la norma els hi ha fet caure en allò que diem "més papista que el papa" i, en cas de no ficar remei amb rapidesa, prompte serem portada no desitjada de més mitjans de comunicació i, tal vegada motiu central d'algun TBO. Déu no ho permeta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada