La ciutat

La ciutat

dissabte, 13 d’abril del 2024

Penseu que fan falta?

Com passa a les nostres festes de la Magdalena, “la Feria de Sevilla” no té una data fixa al calendari, ja que la seua celebració depén de la Setmana Santa. És més, tot i ser coneguda com la Fira d'Abril, la festa no sempre cau al quart mes de l'any.

Aquella arrenca aquest cap de setmana, el segon diumenge posterior a la Setmana Santa, perllongant-se  fins al dissabte següent, tots dos inclosos, des de les 0:00 hores del diumenge amb el tradicional “alumbrao”, encés dels milers de bombetes de colors del recinte firal i la portada principal, fins a la mitjanit del dia 20.


Una fira, l'origen de la qual es remunta al 1846
, sent en els seus inicis una ramadera, però que amb el temps, la diversió ha anat imposant-se als negocis, fins a crear un esdeveniment lúdic de fama internacional. A hores d’ara,  durant una setmana, Sevilla viu només per a aquesta festa. La música, la gastronomia, el ball i les ganes de divertir-se creen un ambient molt especial a les més de mil casetes instal·lades al "Reial de la fira", un espai amb  carrers  efímers engalanats amb fanalets, pels quals circulen genets i cotxes de cavall i per les que passen diàriament uns 500.000 visitants.

Que el nombre de visitants siga tan alt implica que siguen molts més que els sevillans els visitants que recorren i ocupen “el Reial”, que per lògica suposen majoria els ciutadans de les províncies veïnes i properes. Amb el pas dels anys ha anat creixent el nombre de forasters procedents d'altres comunitats juntament amb els estrangers.

Aquest augment espectacular de persones arribades a Sevilla ha fet que aquest 2024 RENFE  anuncie un oferiment de 154.000 places als trens AVE, Alvia i Intercity per desplaçar-se a Sevilla des de Madrid, Catalunya i Llevant,  durant la setmana de la Fira. Del total, 126.000 places corresponen als trens amb Madrid i 28.100 als serveis que uneixen Sevilla amb Catalunya i el Llevant.


La companyia ha informat que durant aquests
dies circularan, i faran parada a la nostra estació del carrer del Pintor Oliet, un total de 20 serveis Intercity “Torre del Oro”, tren de llarga distància que comunica la capital sevillana amb la Comunitat Valenciana i Catalunya, reservant-se uns 5000 bitllets per les sortides des de Castelló.

L'anunci m'ha fet pensar. Que siguen cinc mil el nombre de castellonencs que es desplacen a Sevilla per participar en la fira ja em sembla molts, una barbaritat,  i que aquests siguen, només els que s’espera que facen el desplaçament amb tren, encara més.


En un moment en què els desplaçaments ferroviaris des de Castelló cap al Sud deixen molt a desitjar en relació amb freqüències, destinacions i compliment d'horaris, que RENFE llance la campanya dels 5000 bitllets a la fira de Sevilla, em sembla gairebé ofensiu i una presa de pèl.
No sé si es publicaran després estadístiques de la venda en dies i horaris, però m’agradaria que es fera per veure resultats, al cap i a la fi, estem parlant d’un servei que, els seus fracassos el paguem entre tots.

Molt millor seria un esforç de la companyia en molts altres aspectes més que necessaris en aquest moment per a la nostra ciutat que facilitar el viatge puntual a Sevilla, sense anar més lluny la millora necessària en el, cada vegada menys eficient servei de rodalia de la línia 6.

D'on haurà sortit la brillant idea? Realment algú pensa que aquest increment puntual de places a Sevilla és fruit d'una necessitat urgent? Tanta falta fan? Aneu a pastar fang!!!

2 comentaris:

  1. Serà presis, i les rodalies per plorar!

    ResponElimina
  2. Us suposo assabentats que l'avui famosa fira d'abril, la van inventar s mitjans segle XIX un basc i un català, tots dos ramaders o tractants. I guaita en que ha acabat la cosa

    ResponElimina