Un videoscribe que al
contrari del que es podria esperar no està creat per donar a conéixer ni la
IGP, ni les bodegues, ni els mateixos vins. Una presentació creada, segon la
mateixa IGP, per explicar, amb tot luxe de detalls, per què, aquest any, a les
festes de la Magdalena tindrem un "mesó del vi" sense vins de
Castelló.
I és que en poc més de 4
minuts critiquen una decisió presa pel Patronat Municipal de Festes en relació
al procediment en règim de concurrència i posterior atorgament d'autorització
d'instal·lació i explotació del Mesó de temàtica vinícola que s'hi ha
d'instal·lar al Bulevard de Blasco Ibáñez entre els propers 18 i 26 de març.
Entenc i em dol que tot i
ser aquesta agrupació l'encarregada d'organitzar el mesó en els darrers anys i
malgrat estar conformada exclusivament per bodegues de la província, no haja
estat l'adjudicatària, però és ben cert que, l'altra empresa que va concórrer
al procés, i que finalment va ser l'adjudicatària, Casgurmet Nuevas Tendencias
S.L., també és una empresa ubicada a la nostra ciutat, dedicada al món de
l'hostaleria en general i dels vins en particular.
Tot i això, si hui faig
d'aquest videoscribe, l'objecte del meu comentari és perquè considere i ho sé
de primera mà, que el que allí es diu no es correspon amb tota la veritat.
La presentació ens diu
d'entrada que la decisió d'adjudicació ha estat bàsicament econòmica, primant
els criteris recaptatoris, amb una diferència de menys de 4.000 euros a favor
de l'adjudicatària enfront de la Indicació Geogràfica Protegida, la qual cosa
com després veurem no és del tot veritat.
També dona a entendre que el
model proposat per desenvolupar el mesó no comporta la projecció dels vins de
Castelló, cosa que tampoc és certa, doncs a les mateixes bases reguladores
s'estipula que, almenys la meitat dels participants han de ser de la província.
Però anem una mica més
lluny; tres han estat els criteris "puntuables" per decantar
l'adjudicació. D'una banda un projecte d'infraestructures i serveis on entre
altres aspectes calia valorar la proposta de muntatge, la distribució de
casetes, les característiques tècniques, la dotació sanitària, el personal de
vigilància i seguretat o el nombre de sanitaris. Apartat valorat pels tècnics
municipals, amb un màxim de 10 punts i on la diferència entre les dues
propostes va ser d'un punt.
Un segon aspecte que ha
sumat, ha estat el projecte d'actuació, activitats, ambientació i condicions
pel públic, on primaven les activitats complementàries, xarrades, tasts,
animació musical, tallers, punts d'informació, senyalitzacions..., apartat
valorat pel mateix personal del Patronat Municipal de Festes, també amb un
màxim de 10 punts i on la diferencia en aquest cas va ser de 2 punts a favor de
Casgurmet i les condicions econòmiques i tècniques per aquells que vulguen
participar, primant la participació dels vins elaborats a la província,
resultant molt superior, 6,5 punts, a favor de Casgourmet enfront de la IGP,
sobretot pel que respecta a la participació de bodegues tant de Castelló com
d'altres procedències, així com pel que respecta a l'aportació del contracte
amb els bodeguers tal i com s'exigia a les condicions de la licitació.
Un tercer aspecte a
considerar, va ser el pla d'estratègia de comunicació i difusió, on es valorava
el disseny, la cartelleria, la propaganda, la difusió..., també valorat amb 10
punts i que va ser guanyat de manera aclaparadora per la IGP, amb una
diferència de 8,25 punts.
Aquests apartats van determinar
que la diferència entre ambdues propostes fora molt ajustada, menor d'un punt ja a favor de Casgurmet.
Faltava valorar l'oferta econòmica, partint d'un cànon mínim de 10.000 euros i
atorgant 55 punts a la millor oferta econòmica i la resta de manera
proporcional, la IGP va obtenir 39,86 punts, front els 55 de Casgurment, el que
donava un total de 76 punts a favor de Casgurmet, enfront dels 60,61 de la IGP.
Atenent aquesta puntuació
global, determinada com hem vist per múltiples i variats factors, va elevar-se
al Consell Rector del Patronat de Festes i aprovar-se per majoria
l'autorització per instal·lar i explotar el mesó de temàtica vinícola a la
mercantil Casgurment.
Així que, quan més clars més
amics, i no val allò d'embolica que fa fort. Llàstima que l'oposició municipal
i més concretament els membres del Partit Popular hagen fet també d'aquest cas
bandera, volent treure rèdit polític d'un fet que tal com ha estat explicat al
videoscribe no és del tot cert.
M'ha arribat el video per molts de llocs. No hauria de fer alguna cosa més la Junta de festes?
ResponEliminaPense com Santiago.
ResponElimina