La ciutat

La ciutat

dissabte, 25 de març del 2017

Sobren!!!

 De tots els actes que conformen el Festival d'Animació i Música de la Magdalena, estareu d'acord amb mi que la desfilada FAMM, de la vesprada d'ahir divendres, amb 22 comparses entre companyies d'animació i la participació de les bandes internacionals d'Ucraïna, Japó, Eslovènia, Bèlgica, Suïssa, República Txeca i Àustria, es consolida com un dels esdeveniments centrals de les festes, constituint-se en un element diferenciador i únic que ha de rellançar la internacionalització.

La combinació de teatre de carrer, animació i música, conformen una gran desfilada amb molt de ritme i color que a més a més d'atraure nombrós públic de totes les edats despertant la curiositat, aporta molta "marxa" a la ciutat. Tot un èxit que, definitivament, ha tornat per a quedar-se.

Un meravellós món cromàtic que, si voleu, entenc ha de continuar obrint, com ho està fent els darrers anys també en el Tombacarrers, la mascota "no oficial" de les festes, el "Tafolet", el nostre campanar animat i que, tot i estar massa vistos, pot ser tancat per la vaqueta Xarxalena, la vaca Magda i el Bou Magdaleno, que, aquest any, semblaven una mica més nets, sense tanta brutícia a sobre.

Entenc que tal vegada la participació de l'empresa "Marina d'Or" amb dues carrosses i alguns personatges de conte, entre l'originalitat de les dues criatures de grans dimensions de la companyia catalana Actua i la banda Barvynok, d'Ucraïna, haja estat de manera gratuïta, desinteressada, o tal vegada fins i tot la seua col·laboració haja anat més enllà encara, ho desconec, però si pense que ja "sobrava" a la cavalcada de reis, celebrada el passat 5 de gener pels carrers de la ciutat, ara, estava totalment fora de lloc en aquesta nova edició de la desfilada internacional.

No té cap sentit, si el que es busca amb la desfilada és la projecció exterior mitjançant l'originalitat i la combinació d'espectacle i interacció amb el públic, que una empresa privada, que un complex turístic, per més a prop que estiga, aprofite el que en teoria és "una desfilada internacional" per fer-se propaganda dels seus espectacles de màgia, acrobàcia, circ o dansa, fet que fa que la mateixa desfilada perga categoria.

Si volem que la Desfilada Internacional del FAMM es convertisca en allò que tots tenim al cap, un dels grans atractius del programa de festes, excepcional i espectacular, s'han d'incloure any rere any novetats que facen vistosa i no repetitiva la cavalcada i tenir cura de no fer-la caure en un "aparador" d'empreses, per més relacionades que puguen estar amb la festa.

Si "Marina d'Or" vol mostrar el millor i més representatiu del seu complex turístic a la capital, a la resta de la província i País i fins i tot al món, mitjançant les il·luminades carrosses o els acolorits vestits, que busque un altre lloc, un altre indret, per fer el seu reclam, hi ha mil i una maneres, però aquest no és el moment ni l'ocasió, per més que puga resultar la proposta interessant per la Junta de Festes.


Amics de Marina d'Or no us ho agafeu malament, prohibir no és el camí, però mireu-ho bé, aquest no és el vostre lloc, podeu publicitar-vos ací a la capital aprofitant les festes, però no busqueu un protagonisme que no us correspon. La vostra desfilada al vostre complex, i tots contents...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada