La ciutat

La ciutat

dimarts, 5 de desembre del 2017

Molts diners...




Va presentar-se el passat dimecres 29, per part del senyor Moliner, president de la Diputació Provincial. Es tracta d'una campanya de promoció dotada amb la gens menyspreable quantitat de 150.000 euros; amb el lema "tria Castelló" es buscarà impulsar al màxim el consum de productes autòctons de la província.

Sembla que aquesta campanya amb un lema molt semblant "Per Nadal, tria Castelló" ja va ser objecte de suport tot just ara fa un any, amb accions promocionals en diaris, ràdio i televisió locals, així com publicitat exterior en autobusos i tanques per tota la província, sense oblidar altres apostes com les ajudes individuals als xicotets productors.

Tot i que tal vegada va ser un èxit, i pensant que estem en un moment idoni per la campanya, per allò de la proximitat de les festes nadalenques, període en què més consum agroalimentari es fa a la major part de les nostres cases, destinar, en aquesta ocasió, més de 25 milions de les antigues pessetes per traure al carrer i promocionar de la mà dels diferents productors castellonencs els productes de la marca guia de la Diputació "Castelló Ruta de Sabor", em semblen molts, massa diners.
 
Sempre he estat a favor de defensar en primer lloc allò que és ben nostre, els anomenats productes de proximitat, per aconseguir que les nostres taules s'omplin de productes de la nostra terra, com a forma de retornar riquesa als productors del nostre territori.

Triar productes de la terra per parar les nostres taules qualsevol dia de l'any i més encara en dies de festa és sinònim de garantia i, per tant, no apostar per aquests productes és, com diuen al meu raval, tirar-nos pedres al nostre terrat.

Per això recolzaré i aplaudiré tots aquells esforços que es facen des de qualsevol organisme o institució per visibilitzar els productes de Castelló, però cal valorar si realment és necessari invertir 150.000 euros per tal d'aconseguir multiplicar la venda de productes. Ací tinc els meus dubtes, que voleu que us diga...

Reconèixer la bondat i exquisidesa dels productes del nostre territori, ja siguen, olis, aigües, carns, embotits, cerveses, fruites, fruits secs, licors, melmelades, formatges, torrons o vins, per citar només els més representatius, és gaudir de molts i variats sabors, a la vegada que és motiu per contribuir en creure en la riquesa i prosperitat de la nostra terra, però dedicar no pocs diners a promocionar jornades de cuina dels arrossos, gastronòmiques en pobles de l'interior, mercats de la trufa o tasts maridats de vins em sembla excessiu.

Crear rutes gastronòmiques, buscar la seua difusió, promocionar "les visites particulars" amb exemples representatius com aquelles de l'aigua mineral, de la cervesa artesanal, de les hortalisses, formatges o torrons, així com del vi i de l'oli, amb visites guiades a diferents bodegues, almàsseres, cooperatives o magatzems i tasts dels seus productes estrella, amb aportacions econòmiques simbòliques pot resultar més efectiu i menys onerós per la caixa de la mateixa diputació.

Siga com siga, i deixant a banda el que els diners dedicats a la promoció em semblen excessius, reconec que cal promocionar i molt els nostres productes locals, doncs de no ser així, podrà fer-se realitat allò de "forasters vindran que de casa ens trauran".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada